۲۱ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9261143
T T
۰ نفر

همراه با رییس جمهور در اکسپوی شانگهای/

۲۱ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9261143
همراه با رییس جمهور در اکسپوی شانگهای/ احمدی نژاد: دوره استفاده از زور در مناسبات جهانی به پایان رسیده است (6 و پایانی ) ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/21 اقتصاد.بازرگانی.احمدی نژاد.زور شانگهای - محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران روز جمعه گفت : امروزه به لطف بیداری ملت ها ، دوران زورگویی ، تجاوز ، اشغالگری و استفاده اززور درمناسبات جهانی به پایان رسیده است .
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا ، وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران چینی و خارجی در کنفرانس خبری در اکسپو 2010 شانگهای چین، عنوان کرد : اندیشه سرمایه داری برای دوام و بسط و توسعه خود نیازمند تسلط بر دیگران ، تضیع حقوق دیگران ، تجاوز و اشغالگری است .
رییس جمهوری با بیان اینکه صلح و امنیت از آرزوهای جامعه بشری است ، افزود: همه ی پیشرفت ها و آرزوهای بشر در گرو برقراری صلح وامنیت است .
احمدی نژاد افزود : برخی افراد و دولت ها درطول تاریخ با اصرار بر تامین منافع مالی مادی خویش همواره صلح و امنیت جهانی را به خطر انداخته اند .
وی گفت : برخی قدرت خود را در تحقیر ، تجاوز و زورگویی نسبت به دیگران جستجو می کنند، اما آنچه به تضعیف یک دولت و قدرت منجر می شود، بی عدالتی است .
رییس جمهوری با تاکید براینکه بدون شک هیچ قدرتی با بی عدالتی پایدار نخواهد ماند ، افزود: در بخش های وسیعی از جهان نظام سیاسی بین الملل یک نظام یک سویه و ناعادلانه است .
به گفته احمدی نژاد ، کسانی که با تکیه بر روز وتهدید و سو استفاده از مناسبات جهانی می خواهند خواسته خود را به ملت های مستقل و آزاده تحمیل کنند، در اشتباه هستند .
رییس جمهوری دربخش دیگری از این کنفرانس خبری به روابط و ارتباطات گسترده ایران با همه کشورهای جهان به استثنای دو ، سه کشور اشاره کرد وگفت : ما با جمهوری خلق چین روابط گسترده فرهنگی واقتصادی داریم و هیچ مانعی برای توسعه ی روابط ما وجود ندارد .
وی افزود: روابط اقتصادی ایران با آمریکا درپایین سطح بوده ، آمریکا ازبازار ایران محروم است و تلاش می کند آن را جبران کند، اما ارتباط ما با دیگران خوب است و گسترش خواهد یافت .
خاورم 1415** شماره 097 ساعت 14:20 تمام
۰ نفر