۲۰ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9261003
T T
۰ نفر
شان امام راحل قبل از هر کس باید توسط بازماندگانش حفظ شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/20 فرهنگی.مساجد.معارف تهران - رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به جایگاه امام راحل در قلب و روح جامعه گفت: شان و جایگاه او بسیار والاست و این جایگاه قبل از هرکس باید توسط بازماندگان آن حضرت صورت گیرد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام حسین ابراهیمی روز پنج شنبه در گردهمایی بزرگ ائمه جماعات که در حسینیه الزهرا در سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار شد ، اظهار داشت: ما باید در حفظ شان و جایگاه امام راحل کوشا باشیم.
وی به نقش موثر ائمه جماعات پیش و پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: قبل از این رویداد آنها برای مشارکت حداکثری مردم و شناخت فرد اصلح تلاشهای زیادی انجام دادند و پس از واقعه 22 خرداد نیز در فرونشاندن فتنه، محاسبه آن، روشن سازی اذهان عمومی و بصیرت دادن به مردم نقش موثری ایفا کردند، اگر تلاش آنها نبود امروز این نتیجه حاصل نمی شد.
وی گفت: ما دوست نداریم خردادی اینچنینی داشته باشیم باید بیت امام حفظ شود و قبل از هرکس بازماندگان ایشان این مسوولیت را برعهده دارند.
ابراهیمی افزود : شان و جایگاه امام بسیار والاست و حضور مردم در مراسم 14 و 15 خرداد بیانگر ارادت مردم با بنیانگذار جمهوری اسلامی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: باید برای اصلاح جامعه اول خودمان را و سپس اهل بیت و جامعه را حفظ کنیم، برخی گناهان فردی است و فرد را از بین می برد و برخی جمعی است و جمع را، گستره برخی گناهان آنقدر زیاد است که به جامعه تسری پیدا می کند لذا باید سریعا جلوی فساد گرفته شود و روش آن بهره گیری از امر به معروف و نهی از منکر و این واجب کفایی است.
وی به ـیه شریفه ای از قرآن اشاره کرد و گفت: اگر جمعی بودند و جلوی مفسدین را می گرفتند همه جامعه نجات می یافت اما اینطور نشد، قوم هایی بودند که براثر فساد و بدمستی طغیان کردند و از بین رفتند.
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان داشت: ظلم به نفس و جامعه و ظلم در حق حضرت باریتعالی هر کدام اثر خودش را دارد، تهمت زدن به دیگران، بردن آبروی مردم و چوب حراج زدن به حیثیت افراد همه ظلم است.
وی تصریح کرد: گاه برای گرفتن یک رای فرد و یا حتی جامعه ای را متهم می کنیم باید برای در امان ماندن از شیطان به خدا پناه برد، وقتی تقوا از جامعه ای رخت بر بندد دچار مشکلات می شود.
ابراهیمی گفت: طغیان و طاغی گری قدرت و ثروت وقتی در دست افراد بیفتد و وقتی زر و زور با هم جمع شود جامعه ای را برهم می زند.
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: خوشگذرانی و شهوترانی فساد اجتماعی به بار می آورد و در زمان حاضر در شرف جنبش جنسی و شهوترانی هستیم که اگر مهار نشود آینده تاریکی در انتظار جامعه است. خدا نکند در جامعه گناه را گناه ندانیم، جامعه ای که به گناه آلوده شد گرفتاری هایش افزون می شود.
ابراهیمی گفت : در جامعه ای که فرمان رهبر معظم انقلاب شنیده نمی شود و تمرد از آن صورت می گیرد باید منتظر عذاب و گرفتاری بود.
وی گفت: اکنون در جامعه تصمیمات خوبی برای جلوگیری از فساد گرفته شده است و اجرای آن بدون کار فرهنگی عملی و ثمربخش نخواهد بود، علمای اعلام و ائمه جماعات نقش موثری در تحقق این کار دارند و باید بیش از پیش در اقدامات فرهنگی نقش آفرینی کنند.
گردهمایی بزرگ ائمه جماعات با عنوان اقتدار رهبری و آگاهان سیاسیبا حضور رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان این حوزه برگزار شد.
فراهنگ /1630/1558 شماره 082 ساعت 16:00 تمام
۰ نفر