۱۵ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9260399
T T
۰ نفر

استاد حوزه علمیه قم:

۱۵ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9260399
استاد حوزه علمیه قم: پیروی از ولایت فقیه ضامن بقاء، سربلندی و عزت نظام اسلامی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/15 سیاسی.حوزه علمیه قم.پیروی از ولایت فقیه.منفرد مشهد- حجت الاسلام ولمسلمین علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم، شنبه شب در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره ) و قیام 15 خرداد در حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: پیروی از ولایت فقیه ضامن بقاء، سربلندی و عزت نظام اسلامی است.
به گزارش ایرنا، وی افزود: با گذشت 21 سال از رحلت بنیانگذار فقید انقلاب، مقام معظم رهبری با شجاعت و درایت بسیار توانستند کشور و نظام اسلامی را در فراز و نشیبهای گوناگون به خوبی رهبری کنند و نگذارند ترفندهای معاندان و عوامل آنها خدشه ای در آرمانهای متعالی آن وارد کند.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: همه ما باید قدردان نعمت ولایت فقیه و رهبری باشیم و در پیروزی از منویات معظم له ثابت قدم باشیم.
او گفت: امروز ایران اسلامی به برکت رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری کشوری سربلند و مستقل در دنیا است که توانسته روی پای خودش بایستد و این شجاعت را پیدا کند که به مستبکران و ابرقدرتهای جهانی نه بگوید.
او اظهار داشت: امام خمینی (ره ) در شرایط خفقان دوران ستم شاهی در سال 42 با سخنرانی های قاطع خود سیاستهای مزدورانه شاه و رژیم منفور پهلوی را رسوا کردند و به طور علنی مخالفت خود را با آنها اعلام کردند.
حجت الاسلام ولمسلمین منفرد تصریح کرد: هیچ شخصی باور نمی کرد امام راحل بتوانند رژیم ستم شاهی پهلوی که توسط همه ابرقدرتها و مستکبران جهانی حمایت می شد را سرنگون کرده و انقلاب اسلامی را با اتکاء به حضور گسترده مردم در صحنه به پیروزی برسانند.
وی گفت: گرچه شهدای 15 خرداد توسط عمال سفاک رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شدند ولی شهادت آنان نوید بخش پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 شد.
استاد حوزه علمیه قم مهمترین عوامل و شاخصه های موفقیت امام خمینی (ره ) در سرنگونی رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی را ایمان، علم و دانش، ژرف اندیشی، عمق نگری و شجاعت ایشان برشمرد.
وی تاکید کرد: باید مردم و از جمله نسل جوان و نوجوان در جریان مسائل، وقایع و جانفشانی ها و حضور گسترده مردمی که تحت رهبری امام خمینی (ره ) در روند پیروزی انقلاب تاثیر داشتند، قرار بگیرند تا، قدر نظام اسلامی را بیش از پیش بدانند.
وی خاطر نشان کرد: امام خمینی چهره ماندگاری بود که تا، در قید حیات بودند، ابعاد مختلف شخصیتی شان به اندازه کافی شناخته شده نبودند.
حجت الاسلام ولمسلمین منفرد اظهار داشت: امام خمینی (ره ) در زهد، درایت، ژرف اندیشی انسان بی نظیری بودند که سخنان و رهنمودهای ایشان هم اکنون نیز با گذشت زمان و با توجه به مسائل زور در ابعاد گوناگون کاربرد دارد و هیچ زمان قدیمی نمی شود.
او با اشاره به اینکه در وصیت نامه امام خمینی (ره ) به خوبی به مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، شخصی و غیره توجه شده، از مردم و بخصوص جوانان و نوجوانان خواست با مطالعه این وصیت نامه با آن هر چه بیشتر آشنا شوند.ک/2 شبد1456**7490/589** شماره 061 ساعت 22:45 تمام
۰ نفر