۱۵ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9260392
T T
۰ نفر

اندیشمند و فعال اسلامی آفریقای جنوبی:

۱۵ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9260392
اندیشمند و فعال اسلامی آفریقای جنوبی: شخصیت امام خمینی تاثیر فراوانی در سرنگونی رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی داشت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/15 سیاسی.ایران.انقلاب اسلامی.امام خمینی تهران- یک اندیشمند آفریقای جنوبی با اشاره به شخصیت والای رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: شخصیت امام خمینی و نقش ایشان در رهبری انقلاب اسلامی و پیروزی آن در ایران تاثیر فراوانی در سرنگونی رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی داشت.
عایشه هسیم اندیشمند و محقق اهل آفریقای جنوبی در گفتگو با ایرنا با بیان این مطلب تاکید کرد: شخصیت امام به ویژه در زمان حیات ایشان تاثیر ویژه ای در معادلات سیاسی در سطح جهان داشت. زمانی که به ایران سفر کردم با جنبه های بیشتری از زندگی این رهبر بزرگ آشنا شدم.
وی تصریح کرد: امام خمینی با ایده برابری و عدالت انقلاب اسلامی در ایران را به پیروزی رساندند و این مساله در سرنگون کردن رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی نیز تاثیر داشت. ما در آن زمان با افتخار به انقلابیون ایرانی نگاه می کردیم و آرزو داشتیم تا ما نیز بتوانیم رژیم آپارتاید را سرنگون کنیم.
این اندیشمند آفریقای جنوبی خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و سرنگونی رژیم شاه، برای آزادی خواهان در آفریقای جنوبی نیز یک پیروزی محسوب می شد زیرا شاه ایران از دوستان نزدیک رژیم آپارتاید بود ولی انقلاب اسلامی در بدو پیروزی صادرات نفت را به رژیم آپارتاید قطع کرد.
عایشه هسیم با بیان اینکه مردم در آفریقای جنوبی به امام راحل به چشم یک رهبر فوق العاده می نگرند، تصریح کرد: در زمانی که خبر رحلت امام خمینی در جهان اعلام شد، بسیاری از مردم آفریقای جنوبی نیز همپای مردم ایران، اشک ریختند زیرا که یک رهبر بزرگ از میان مردم جهان رفته بود.
سیام ** 9129 شماره 054 ساعت 17:35 تمام
۰ نفر