۱۴ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9260275
T T
۰ نفر
یک فعال درفرانسه:امام خمینی (ره ) رهبری بی نظیر و مورد احترام همه است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/14 سیاسی.امام خمینی.سالگرد.حنان پاریس - حنان مبشور فعال انجمن ضد جنگ و عضو حزب ضد سرمایه داری فرانسه گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره ) درس مهمی برای جهانیان بود و رهبری بی نظیر و شخص ایشان برای همه قابل احترام است.
این فعال سیاسی فرانسوی روز جمعه در گفت وگوبا ایرنا گفت: انقلاب ایران به رهبری بزرگ مردی مانند امام خمینی (ره ) توانست ثمرات بسیار زیادی برای مردم ایران و جهان اسلام به ارمغان اورد.
وی با تاکید براینکه درغرب مغرضانه یا نا آگاهانه تلاش می شود تصویری منفی از انقلاب ایران منتشر شود افزود: بسیاری از کشورهای غربی با این نوع نگاه، در واقع خود را از دیدن ثمرات واقعی انقلاب ایران محروم کرده اند و حتی در زمان جنگ عراق علیه ایران شاهد بودیم که با تبلیغات منفی چگونه افکارعمومی را علیه ایران بسیج کرده بودند.
خانم مبشور گفت: امام خمینی (ره ) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اقدامات مهمی برای ایران انجام داد و امروز نیز ایران به درس گرفتن از دیگران احتیاج ندارد و رهبر ایران به رغم تبلیغات سیاسی در ان زمان نیز توانست ایران را به خوبی رهبری کند.
وی افزود: در زمان جنگ آنقدر تبلیغات بر ضد ایران زیاد بود که هر شنونده ای تصور می کرد که ایران به عراق حمله کرده است در صورتی که در واقع این عراق بود که به خاک ایران تجاوز کرده بود.
حنان مبشور با حمایت از سیاست خارجی جمهوری اسلامی بویژه در زمینه انرژی هسته ای ادامه داد: برخورداری از انرژی هسته ای حق ایران است و ایران هم مانند بسیاری از دیگر کشورها حق دارد تا از انرژی هسته ای برخوردار شود.
وی گفت: فرانسه هم که فناوری هسته ای خود را به 20کشور دیگر صادر می کند در این زمینه که این حق را برای ایران قایل نیست دچار نوعی تبعیض شده است.
این فعال سیاسی فرانسوی معتقد است کشورهای غربی سیاست دوگانه ای را در مقابل کشورهای مسلمان در پیش گرفته اند و به محض اینکه یک کشور مسلمان بخواهد از فناوری هسته ای برخوردار شود برای مقابله با آن، چنین کشوری را به فعالیت برای داشتن بمب هسته ای متهم می کنند.
وی تاکید کرد تحریم های اقتصادی علیه ایران راه به جایی نمی برد و راه حل مناسبی برای مقابله با ایران نیست.
مبشور افزود: این اتهام که ایران به دنبال بمب هسته ای است ؟ تنها بهانه ای برای مقابله با ایران است و در واقع مساله اصلی این است که این کشورها نمی توانند قبول کنند که در منطقه کشوری مسلمان مانند ایران قوی ظاهر شود.
وی در ادامه به توافق اخیر تهران میان برزیل، ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: این توافق حسن نیت ایران را نشان داد ولی باید گفت این کشورها به این دلیل که به دنبال بهانه برای محدود کردن ایران و نرسیدن به این فن آوری هستند ان را رد کرده اند.
این عضو حزب ضد سرمایه داری فرانسه با تاکید بر اینکه هم اینک ایران به صورت یکی از کشورهای مهم منطقه در امده است افزود: ایران قوی، به نفع مسلمانان و منطقه است. در این منطقه که اسراییل دارای بمب اتمی است، این که ایران سبب ترس اسراییل می شود دلگرم کننده است. بویژه اینکه اسراییل خود را بالاتر از قوانین می داند و از مقررات بین المللی سرپیچی می کند.
اروپام.1373**270**2092** شماره 137 ساعت 15:21 تمام
۰ نفر