۱۰ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9259692
T T
۰ نفر

حمایت سوئد از بیانیه تهران

۱۰ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9259692
حمایت سوئد از بیانیه تهران ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/10 سیاسی.آهنی.بیانیه تهران تهران - مدیر کل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه سوئد تاکید کرد که این کشور از بیانیه تهران حمایت می کند.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رید بری مدیر کل خاورمیانه و شمال آفریقای سوئد در دیدار با علی آهنی معاون اروپای وزارت امور خارجه ایران ، بر بکارگیری راه حل های سیاسی و گفت وگو برای حل مساله هسته ای ایران تاکید کرد.
رید بری با اشاره به حمایت سوئد از بیانیه سه جانبه تهران اظهار امیدواری کرد این حرکت بتواند اعتمادسازی بین طرفین را بنا نهاده و با تلاش طرفین نگرانی های موجود درباره برنامه هسته ای ایران برطرف گردد.
وی با اشاره به دیدارهای سازنده وزرای خارجه دو کشور در مناسبت های مختلف ، روابط ایران و سوند را خوب ارزیابی کرد و گفت: برای توسعه همکاریهای دو جانبه باید تمامی امکانات را بکار گرفت.
علی آهنی نیز در این دیدار بیانیه تهران را راهگشا و گام موثری برای حل مشکلات موجود توصیف کرد و گفت: این ابتکار در جهت تعامل با طرف مقابل طراحی شده و قطعا رویکرد مثبت آنها می تواند سازنده و کمک کننده باشد.
آهنی تاکید کرد: محتوای پاسخ گروه وین به نامه جمهوری اسلامی ایران میزان صداقت آنها به ویژه آمریکا، روسیه و فرانسه را در این زمینه نشان خواهد داد.
وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست اما بر حق خود برای استفاده صلح آمیز از فن آوری هسته ای تاکید می کند.
معاون اروپای وزارت امور خارجه سطح روابط جمهوری اسلامی ایران و سوئد را خوب توصیف کرد و گفت: همه ظرفیت های موجود هنوز بکار گرفته نشده و نیاز است با اراده مشترک و آماده کردن فضای مناسب، همکاریهای دو کشور در زمینه های مختلف توسعه یابد.
سیام 1751** شماره 170 ساعت 20:15 تمام
۰ نفر