۱۰ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9259689
T T
۰ نفر

پروفسور بریتانیایی در گفتگو با ایرنا:

۱۰ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9259689
پروفسور بریتانیایی در گفتگو با ایرنا: اسراییل خطرناکترین کشور جهان است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/10 سیاسی.ایران.هسته ای.اسرائیل تهران - استاد دانشگاه ساسکس بریتانیا با بیان این که اسراییل خطرناک ترین کشور جهان است و تا بن دندان به تسلیحات هسته ای مسلح می باشد، گفت: تجاوز به کاروان آزادی باید موجب بیداری کشورهای بزرگ نسبت به این خطر شود.
ون در کیز استاد روابط بین الملل دانشگاه ساسکس بریتانیا در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: اسراییل پی در پی تلاش می کند تا تنش برسر برنامه های هسته ای ایران افزایش یابد و این رژیم توانسته است در دولت اوباما و در ایالات متحده نیز زمینه ها را برای تقابل آمریکا با ایران ایجاد کند.
این پرفسور بریتانیایی ادامه می دهد: انزوایی که اسراییل اکنون گرفتار آن است و در حال افزایش نیز می باشد، آن را به خطرناک ترین کشور جهان تبدیل کرده است. این رژیم تا بن دندان مسلح است و بیش از 200 کلاهک هسته ای در اختیار دارد.
ون در کیز معتقد است: اسراییل آشکارا نگران برنامه های صلح آمیز هسته ای ایران است زیرا این توانایی ایران با به مرزهای دانش هسته ای می رساند.
وی ادامه داد: این موضوع امکان عملی شدن سیاست های صهیونیستی اسراییل را تهدید می کند. دلیل آن این نیست که اسراییل خطر جنگ هسته ای را احساس می کند بلکه انحصار اسراییل را در منطقه از بین می رود. این موضوع همانطور که اکنون مطرح است، باعث تشدید موج گسترده ی مهاجرت متخصصین اسراییلی به ویژه به آمریکا می شود.
به اعتقاد وی چیزی که اکنون باعث وخیم تر شدن چالش جهانی سیاست های اسراییل و آمریکا می شود این است که کشورهای فرانسه، روسیه و چین که باید در مقابل این سیاست، مقاومت کنندن سیاست خنثی را در پیش گرفته اند.
این کارشناس تروریسم بین الملل ابراز امیدواری کرد: حادثه ای که امروز در فلسطین اتفاق افتاد و ارتش اسراییل به کشتی کمک رسان حمله کرد زنگ خطر را برای کشورهای بزرگ به صدا درآورد.
سیام ** ح.ع. 9130 شماره 167 ساعت 19:47 تمام
۰ نفر