۱۰ خرداد ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9259578
T T
۰ نفر
پ.ک.ک عضویت چهار کرد اعدام شده در گروهک تروریستی پژاک را تایید کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/03/10 سیاسی.تروریست.اعدام.پژاک سنندج - رییس کمیته مرکزی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک ) عضویت چهار کرد اعدام شده اخیر در تهران را در گروهک تروریستی پژاک تایید کرد.
پژاک خود را شاخه ایران پ ک ک معرفی می کند و از سوی بسیاری از کشورها از جمله کشورهای هم پیمان ناتو و ایران در فهرست گروه های تروریستی قرار دارد.
مراد قریلان رییس کمیته مرکزی پ ک ک در گفت وگو با نشریه کرد زبان هاولاتی چاپ اربیل کردستان عراق گفت:در هفته های اخیر پنج تن در ایران اعدام شدند که چهار تن از آنان عضو رسمی پژاک بودند.
اعدام این افراد به جرم انجام عملیات تروریستی، اقدامات مسلحانه و بمب گذاری در مراکز دولتی و مردمی شهرهای مختلف ایران 19 اردیبهشت ماه گذشته در زندان اوین صورت گرفت.
دادسرای عمومی و انقلاب تهران هویت اعدام شدگان را فرزاد کمانگر فرزند باقی، علی حیدریان فرزند احد، فرهاد وکیلی فرزند محمد سعید و شیرین علم هولی فرزند خدر همگی عضو گروهک تروریستی پژاک و مهدی اسلامیان فرزند محمد از اعضای گروهی نام برد که با بمب گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز، شماری از مردم بی گناه را به شهادت رساندند.
به گفته دادگاه انقلاب، در مراحل دادرسی محکومین ، نماینده دادستان تهران و وکلای آنان حضور داشتند و احکام صادره از سوی دادگاه های بدوی، حسب مورد در دادگاه تجدید نظر یا دیوان عالی کشور ابرام شده است.
بر اساس این گزارش، رسیدگی به پرونده محکومان گروهک پژاک بیش از سه سال طول کشیده بود.
در حالی که شماری از گروهکهای ضدانقلاب خارج نشین و برخی افراد در داخل کشور وابستگی اعدام شدگان را به گروهک پژاک زیر سوال برده اند، رییس کمیته مرکزی پ ک ک - که پژاک به آن وابستگی دارد - در گفت وگو با نشریه هاولاتی ضمن تایید عضویت آنان گفت: با اعدام این چهار نفر ، پژاک اقدامات نظامی خود را علیه ایران از سر می گیرد.
وی مدعی شد که این اقدامات پیش از این بر اساس سیاست های پ ک ک متوقف شده بود.
اعتراف قریلان در گفت و گو با یک نشریه خارجی به عضویت چهار کرد اعدام شده اخیر با گروهک تروریستی پژاک در شرایطی صورت می گیرد که شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب از همان لحظه انتشار خبر اعدام این چهار مجرم بلافاصله با محور قرار دادن شغل فرزاد کمانگر به عنوان یک معلم و شیرین علم هولی به عنوان یک دختر جوان تلاش کردند تا چهره ای معصوم و بیگناه از تروریست های اعدام شده ارایه کنند.
این در حالی است که کمانگر علاوه بر انبار کردن حجم زیادی تسلیحات نظامی، مهمات دیگر جوخه های ترور را تامین می کرده و علم هولی نیز بعد از منفجر کردن یک بمب در تهران با مقادیری ماده منفجره دستگیر شده است.
610/568 شماره 056 ساعت 11:43 تمام
۰ نفر