۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9257664
T T
۰ نفر

خطیب نمازجمعه تهران:/

۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9257664
خطیب نمازجمعه تهران:/ برگزاری اجلاس گروه 15حاکی از دیپلماسی قوی نظام اسلامی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/24 سیاسی.نماز جمعه.خطبه دوم تهران- خطیب نماز جمعه تهران برگزاری اجلاس گروه 15 در تهران را حاکی از موقعیت ممتاز نظام اسلامی ایران در جهان و داشتن تحرک قوی و مطلوب در عرصه دیپلماسی عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی درخطبه دوم نماز جمعه تهران ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س ) به امام زمان (عج ) ، رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران،در اشاره به اهمیت برگزاری نشست گروه 15 درتهران، افزود: جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که به انزوا قرارگرفتن متهم شده است، این نشست را برگزار می کند.
خطیب نماز جمعه تهران ابرازامیدواری کرد، حاصل این نشست ، برداشتن گامهای جدید برای رفع مشکلات کشورهای درحال توسعه باشد.
صدیقی در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب در تهران، آن را نقطه عطفی در بخش فرهنگ کشور دانست و افزود: براساس آمار ،بازدید 5 میلیون نفر از این نمایشگاه حاکی از فرهنگ، تمدن و اندیشه گرایی مردم و جوانان عزیز کشور است.
وی ابرازامیدواری کرد، در این نمایشگاه خوراک لازم دراختیار تشنگان علم و ادب و فرهنگ کشور قرارگیرد و درانتقال مبادی و محتوی انقلاب، انتقال امتیاز حاکمیت دینی و حکومت خدا و فراگیرشدن دین در شوون مختلف زندگی بشر موثر باشد.
خطیب نمازجمعه تهران بااشاره به هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و فداکاریهای مردم در این عرصه، این جنگ را عصاره جنگهای دین علیه بی دینی دانست و افزود: ملت ایران در این هشت سال دانشگاهی را تاسیس کردند که در آن نیروهای مردمی، بسیج، سرداران و نیروهای ارتش، قهرمان و آموزگار بودند صدیقی انتقال فداکاریهای مردم در هشت سال جنگ تحمیلی و به روز بیان کردن آن برای نسلهای جدید و آتی را ضروری و واجب کفایی دانست.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه دوم نمازجمعه به مساله عفاف و حجاب در جامعه پرداخت و ضمن تاکید بر رعایت قانون و حرکت در چارچوب مقررات و قانون، تصریح کرد: زندگی مشروع و قانونی و مدنیت را در عمل و زندگی نشان دادن، توقع خدا و رسول خداوند است و انجام حرکتهای خارج از چارچوب شرع مصیبت می باشد.
صدیقی با اشاره به اینکه جمعیت زیادی از بانوان فرهیخته کشور آماده فداکاری برای مقابله با حرکتهای ضدشرعی و قانونی در کشورهستند، افزود: آزادی در چارچوب قانون درست است و رعایت چارچوبهای هر کشور از سوی مردم آن جزو مدنیت آن کشور محسوب می شود.
صدیقی با اشاره به اینکه بی قانونی هرج ومرج است،افزود: مبارزه با بدحجابی پدیده ای نیست که تازه مطرح شده باشد و دنیای غرب که ماموران ابلیس هستند ، رضاخان را مجبور کردند با سرنیزه حجاب را از سر بانوان بردارد.
وی رواج بی حجابی و بدحجابی در کشور را حرکت دشمن علیه استقلال و فرهنگ ایران دانست و افزود: پوشش برای مردان و زنان شخصیت آنها است و برهنگی بی تمدنی و بازگشت به قهقرا می باشد.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه بروز پدیده برهنگی در کشور نه ایرانی و نه شرقی بلکه امری وارداتی است، به مجموعه ادارات، آموزش و پرورش و به ویژه رسانه ملی تاکید کرد ضمن توجه به رعایت مسایل اخلاق و حجاب درتولیدات خود، بدآموزی نکرده و به رونق این جنگ نرم کمک نکنند.
صدیقی در ادامه بااشاره به اینکه دنیای غرب به لجن همجنس بازی و بی عفتی آلوده می باشد و نظام خانواده در آن جوامع برهم ریخته و عاطفه از بین رفته است، علل بروز زلزله و طوفان در آمریکا و کشورهای دیگر را انجام عمل گناه عنوان کرد.
صدیقی در پایان خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: تشیع جنازه شهیدان گلگون کفن کشور به نماز جمعه این هفته رونق داد و حضور آنها مایه معنویت خاص این نماز است.
امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز نیز با دعوت تمامی ملت های مسلمان به تقوا، بحث خود را به ضرورت احیای نماز و طهارت اختصاص داد .
حجت الاسلام صدیقی با تشریح مراحل طهارت و پاکیزگی جسم و روح انسانها، گفت: در یک جامعه پاک انسان های جامعه باید در درون خود پاک باشند و فکرشان و جانشان گل آلود و متعفن نباشد.
وی با تاکید بر این که نظافت شهر ، اماکن عمومی ،هتل ها ،مهمانسراها ، مسافرخانه ها ،دفاتر ادارات و خیابان ها ،مدارس و دانشگاه ها از ضروریات است، اظهارداشت:از همه مهمتر نظافت مساجد است که محل ارتباط با حق تعالی و تنظیم ارتباط با خدا است و نظافت این مکان باید برای امکنه دیگر الگو باشد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران،خاطرنشان کرد: از ضروریات و اولویت های وظایف حکومتی این است که پاکسازی اماکن عمومی و مساجد را در سرلوحه برنامه های خود قرار دهند و باید توجه کنند که عدم رعایت نظافت و پاکیزگی ظلم به جامعه است وحرکت به سوی خدا پالایش می خواهد.
اقتصام *1561**ف . ح شماره 029 ساعت 15:18 تمام
۰ نفر