۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9257118
T T
۰ نفر
احمدی نژاد: تولید خودرو در کشور باید به بیش از سه میلیون دستگاه افزایش یابد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/19 سیاسی.رییس جمهوری.کاشان کاشان - رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضرورت گسترش صنعت خودروسازی در کشور،گفت: باید صنعت خودروسازی را تا جایی گسترش دهیم که ظرفیت تولید خودرو در کشور سالانه بالای سه میلیون دستگاه باشد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا،محمود احمدی نژاد این مطلب را پس از سخنرانی در اجتماع باشکوه مردم کاشان و درجمع خبرنگاران مطرح کرد و افزود : امسال پنج کارخانه تولید خودرو در پنج استان کشور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
احمدی نژاد با بیان اینکه توسعه صنعت خودروسازی در استان های مختلف کشور ادامه خواهد یافت،اظهار داشت: البته ممکن است این صنعت در برخی استان ها ایجاد نشود چرا که باید برای این اقدام باید توجیه اقتصادی وجود داشته باشد.
رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت به کارگیری نیروهای بومی در مراکز صنعتی مختلف در استان ها،گفت: وقتی در نقاط گوناگون کشور کارخانه ای برپا می شود، خودبه خود نیروهای بومی در آن حضور می یابند و در کارخانه خودروسازی سایپا کاشان هم بیش از 90 درصد کارکنان از نیروهای بومی هستند.
احمدی نژاد تاکید کرد:همه جا ایران است اما اولویت استخدام در استان ها باید با نیروهای بومی باشد.
رییس جمهوری در بخش دیگری از گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه کارخانه سایپا کاشان جزو پیشرفته ترین کارخانجات دنیاست،گفت: در صنعت خودروسازی باید به جایی برسیم که جزو صادرکنندگان اصلی خودرو در جهان باشیم که البته این هدف گذاری از سوی دوستان انجام شده است.
احمدی نژاد روند پیشرفت در صنعت خودروسازی در کشور را بسیار خوب توصیف کرد و با بیان اینکه صنعت خودروسازی از دو قسمت مجزا شامل قطعه سازی و ساخت بدنه و مونتاژ تشکیل شده است،گفت: درآمد اصلی در زمینه صنعت خودرو در بخش قطعه سازی است و تلاش می شود صنعت قطعه سازی در سراسر کشور گسترش یابد.
رییس جمهوری امروز در سفر یک روزه به کاشان، ضمن افتتاح رسمی کارخانه خودروسازی سایپا کاشان به عنوان بزرگ ترین سایت خودروسازی در خاورمیانه، از نام جدید خودروی مینیاتور رونمایی کرد که در این مراسم تیبا به عنوان نام جدید این خودروی ملی معرفی شد.
سیام 9170**1723** شماره 141 ساعت 19:09 تمام
۰ نفر