۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9256080
T T
۰ نفر
مرجع تقلید:هیچ سلاحی مانند مردم دشمن را به عقب نمی راند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/02/10 سیاسی.آیات عظام.قم قم - حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ازمراجع عظام تقلید گفت:دشمن وقتی در رویارویی با نظام با سلاحی با عنوان مردم مواجه می شود خود را کنار می کشد.
به گزارش روز جمعه ایرنا ، وی در دیدار مسوولان ستاد بزرگداشت شهید مطهری، با اشاره به نقش پراهمیت مردم درحفاظت ازانقلاب دربرابر توطئه های دشمنان اظهار داشت : باید مسوولان قدر این مردم را بدانند و برای حل مشکلات آنان از هیچ تلاشی دریغ نورزند.
وی ادامه داد: نباید این را از یاد برد که همین مردم به خصوص طبقه محروم جامعه بودند که در دوران جنگ تحمیلی با تمام توان از حیثیت و کیان نظام در برابر دنیا دفاع کردند و اگر امروز ایران در جهان شاهد پیشرفت های شگفت انگیز ملت ایران است باید آن را مرهون فداکاری های ملت شریف ایران دانست.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: برخلاف سایر مبارزان اسلامی مانند سید جمال الدین اسد آبادی که برای اصلاح وضع موجود سراغ حاکمان رفتند امام خمینی ( ه ) ابتدا به سراغ مردم رفتند زیرا تاثیر مردم بیشتر است والا خود همین پادشاهان و حاکمان ستمگر منشا همه مظالم و مفساد در جامعه بودند.
وی با بیان اینکه باید مردم را از نقشه و توطئه های شوم دشمنان آگاه کرد اظهار داشت: خوشبختانه ملت ایران از بصیرت و آگاهی بالایی بر خوردارند که آن را می توان در حضورشان در راهپیمایی عظیم و میلیونی 9 دی و22 بهمن سال گذشته در واکنش به فتنه های ایجاد شده در کشور مشاهده کرد.
وی خطاب به مسوولان گفت: مردم منتظرند تا همان فریاد ظالم ستیزی و عدالت طلبی که از حلقوم مبارک پیامبر گرامی اسلام (ص ) بلند شد از شما نیز بشوند تا آنگاه با حضور هوشیارانه خود در همه صحنه ها وفاداری خود را نسبت به نظام ثابت کنند.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت والای شهید مطهری آن را از نوابغ دوران دانست و افزود: آن شهید بزرگوار پس از امام ( ره ) بیشترین آثار قلمی و بیانی را از خود بر جای گذاشته است.
وی علامه شهید مطهری را یک عالم زمان شناس و فیلسوفی متبحر و دارای مهارت های فوق العاده در تمامی فنون علمی و آگاه و هوشیار نسبت به مسایل روز دانست و افزود: وقتی معارف اسلام را به صورت اجمالی در نظر بگیریم این معارف به ده قسمت اعتقادی و کلامی، عبادی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، حکومتی، قضایی و اجتماعی تقسیم می شود که این علامه کم نظیر در همه این ده بخش به صورت برابر تبحر زاید الوصفی داشت.
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: برای افرادی همچون علامه شهید مطهری یک نقص است که در رختخواب بمیرند و لذا خداوند متعال سعادتی را که ایشان همواره آرزو می کرد نصیبش نمود و قلم او را با خونش پیوند زد.
/7403/ 550/ 675 شماره 017 ساعت 10:07 تمام
۰ نفر