۲۵ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9254635
T T
۰ نفر
وزیر اقتصاد: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها مدت زمان ندارد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/25 سیاسی.دولت.وزیر اقتصاد تهران - وزیر امور اقتصادی و دارایی در واکنش به اظهار نظر برخی نمایندگان مبنی بر تصمیم دولت برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها طی هشت ماه سال،گفت: هدفمند کرن یارانه ها یک قانون میان مدت است که مدت زمانی هم ندارد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،سیدشمس الدین حسینی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین نظرات دولت برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها،گفت: تعداد قابل توجهی از نمایندگان به صورت خودجوش طرحی را برای اصلاح این قانون تهیه کردند تا نظرات دولت را درخصوص رفع مشکلات اجرایی آن رفع کنند.
حسینی به رایزنی های صورت گرفته بین دولت و مجلس برای رفع این مشکلات اشاره کرد و گفت: مدیریت مجلس و نیز برخی از نمایندگان بر این باورند که این قانون ظرفیت آنچه را که مورد نظر دولت است، دارد اما باید شفاف و روشن شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: قرار بر این است که گام های مثبتی در مجلس برداشته و به طور رسمی به دولت اعلام شود.
سخنگوی اقتصادی دولت، افزود: اکنون در مجلس بحث بر سر این است که با تفسیر قانون هدفمند کردن یارانه ها می توان محتوای آن طرح را پوشش داد که البته تفسیر قانون بر عهده مجلس است و این تفسیر باید به دولت اعلام شود.
حسینی ابراز امیدواری کرد که طبق بیانات رهبر معظم انقلاب تفاهم دو قوه بر سر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها هر چه زودتر حاصل شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین یادآور شد که دولت منتظر اقدام عملی و مثبت مجلسی ها است.
وی در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس بر این باورند که دولت می خواهد قانون هدفمند کردن یارانه ها را در مدت کمتر از یک سال اجرایی کند، اظهار داشت: من چنین چیزی نشنیده ام ؟ آنچه مسجل است، اینکه قانون هدفمند کردن یارانه ها یک قانون یک ساله یا ماهانه نیست بلکه یک قانون میان مدت است که مدت زمانی هم ندارد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص حذف سه صفر از واحد پول ملی،توضیح داد: اصلاح واحد پولی کشور یکی از بخش های طرح تحول اقتصادی است زیرا با گذشت چند دهه از اقتصاد ایران و رشد چند برابری شاخص های اقتصادی، هنوز واحد پولی کشور اصلاح نشده است.
حسینی با تاکید بر اینکه حذف سه صفر از واحد پولی کشور باید زمانی انجام شود که شاخص قیمت ها از یک آرامش نسبی برخورد باشد، گفت: خوشبختانه کاهش نرخ توم به 8/10 درصد زمینه را برای اجرای این طرح آماده کرده است و این طرح در زمان خود انجام خواهد شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوال دیگری درباره دهمین اجلاس مجمع آسیایی اقتصاد نیز اظهار داشت: مجمع آسیایی اقتصاد یک دهه پیش توسط برخی از کشورهای آسیایی و از جمله ایران برای ایجاد ظرفیت های اقتصادی این قاره در عرصه اقتصاد جهانی بوجود آمد.
وی با اشاره به محورهای مطرح شده در این اجلاس اظهار داشت: کشورهای عضو بر این باور بودند که این تصور که اگر اقتصاد آمریکا و برخی کشورهای اروپایی عطسه کند اقتصاد بقیه کشورها تب و لرز می کند، تلقی غلطی است زیرا در بحران اقتصاد جهانی نیز با وجود آنکه بورس این کشورها فرو ریخت، بورس کشورهای آسیایی و از جمله ایران با رشد خوبی رو به رو شد.
سیام9139 شماره 094 ساعت 16:08 تمام
۰ نفر