۲۵ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9254568
T T
۰ نفر

چین بر ضرورت خلع سلاح هسته ای در جهان تاکید کرد

۲۵ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9254568
چین بر ضرورت خلع سلاح هسته ای در جهان تاکید کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/25 سیاسی.چین.خلع سلاح.هسته ای پکن - هو جین تائو رییس جمهوری خلق چین بر ضرورت فراگیری خلع سلاح هسته ای در جهان تاکید کرد و گفت که کشورش همواره با تروریسم هسته ای مخالفت کرده است.
تاکید رییس جمهوری چین به عنوان عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر خلع سلاح هسته ای در جهان درحالی صورت می گیرد که کشورهای عضو دائم شورای امنیت و در صدر آنها آمریکا از بیشترین زرادخانه های اتمی و سلاح هسته ای در جهان برخوردارند.
به گزارش ایرنا به نقل از تلویزیون مرکزی چین، رییس جمهوری چین که در نشست امنیت هسته ای در واشنگتن سخن می گفت، اظهار داشت : همه کشورها باید به طور عملی تعهدات و وظایف خود درقبال امنیت هسته ای را رعایت کنند.
رییس جمهوری چین گفت : همچنین باید ضمن افزایش همکاری های بین المللی در این زمینه، به ارتقای توان کشورهای در حال رشد در تضمین امنیت هسته ای کمک و در راستای حفظ امنیت و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، روابط بهتری ایجاد کنند.
وی گفت : چین به امنیت هسته ای اهمیت فراوانی می دهد. چین قاطعانه با تکثیر سلاحهای هسته ای و تروریستم هسته ای مخالفت می کند و در این زمینه تلاش های مثبتی کرده است.
به گفته هو جین تائو، چین همواره از نابودی و ریشه کن کردن همه جانبه سلاح های هسته ای حمایت کرده و قاطعانه راهبرد هسته ای دفاعی را رعایت می کند وی گفت که کشورش همچنین بر سیاست پیشگام نشدن در استفاده از سلاحهای هسته ای در هر زمان و شرایطی پایبند است و آشکارا تعهد داده است که بدون هیچ پیش شرطی علیه کشورها و مناطقی که سلاح هسته ای ندارند، از این سلاح ها استفاده تهدیدآمیز نخواهد کرد.
رییس جمهوری چین با تاکید بر اینکه کشورش از استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای توسط کشورهای دیگر حمایت می کند، خاطر نشان کرد : چین قاطعانه با تکثیر سلاحهای هسته ای مخالف است و فعالانه از افزایش تلاش های بین المللی برای تامین امنیت هسته ای حمایت می کند.
تحلیلگران سیاسی معتقدند خلع سلاح هسته ای در جهان زمانی تحقق خواهد یافت که آمریکا به عنوان بزرگترین دارنده تسلیحات هسته ای و کشورهای برخوردار از تسلیحات اتمی در عمل و نه در شعار گام هایی در این خصوص بردارند.
آساق ** 275 ** شماره 027 ساعت 09:54 تمام
۰ نفر