۳ فروردین ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 9252854
T T
۰ نفر
معاون اتم استروی اکسپورت: نیروگاه بوشهر در پایان ماه اوت 2010 راه اندازی می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/01/03 سیاسی.روسیه.نیروگاه.بوشهر مسکو- تیمور باولاکوف معاون شرکت اتم استروی اکسپورت پیمانکار اصلی نیروگاه هسته ای بوشهر روز سه شنبه اعلام کرد: واحد اول نیروگاه بوشهر در ماه اوت سال جاری میلادی (شهریور ماه ) راه اندازی خواهد شد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مسکو به نقل از منابع روسی، باولاکوف در همایشی با موضوع صنایع اتمی در شهر سنت پترزبورگ روسیه، گفت: کار مونتاژ و نصب تجهیزات و دستگاه های اصلی در نیروگاه هسته ای بوشهر پایان یافته است و در ماه آوریل آزمایش راکتور آن با آب گرم صورت خواهد گرفت.
مقام اتم استروی اکسپورت همچنین خاطرنشان کرد راه اندازی نیروگاه هسته ای بوشهر ممکن است پیش از موعد اعلام شده قبلی صورت گیرد.
ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه بیست و هفتم اسفندماه سال 88 در حالی که هیلاری کلینتون برای انجام یک ماموریت دیگر ضد ایرانی در مسکو بسر می برد، در نشستی مربوط به مسائل هسته ای روسیه اعلام کرد: نیروگاه هسته ای بوشهر تابستان امسال راه اندازی خواهد شد.
پوتین در این نشست که در نیروگاه هسته ای ولگادونسک واقع در استان راستف در جنوب روسیه برگزار شده بود، گفت: اطمینان دارم که نیروگاه هسته ای بوشهر در تابستان سال 2010 راه اندازی می شود.
منابع خبری روسیه با اشاره به دستور نخست وزیر روسیه برای آماده سازی نیروگاه هسته ای بوشهر و بهره برداری آن تا تابستان آینده نوشتند: اظهارات ولادیمیر پوتین درباره نیروگاه هسته ای بوشهر سیلی محکمی بر صورت هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا بود.
نیروگاه هسته ای بوشهر مراحل پایانی آزمایش تجهیزات و دستگاه ها را طی می کند.
اولگا تسیلووا سخنگوی شرکت اتم استروی اکسپورت نیز چندی پیش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: کار آزمایش تجهیزات و دستگاه های نیروگاه با موفقیت جریان دارد و هیچگونه مساله ای در این زمینه وجود ندارد.
سرگئی اشماتکو وزیر انرژی روسیه نیز به خبرنگاران گفته است: تعویق در راه اندازی نیروگاه بوشهر فقط بدلایل مسایل فنی است. هیچ دلیل خارجی در این زمینه مشاهده نمی کنم که باعث تاخیر در جدول زمانی راه اندازی این نیروگاه اتمی شود.
اروپام**2242 1516**1773 شماره 025 ساعت 17:58 تمام
۰ نفر