۲۵ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9251307
T T
۰ نفر
لاریجانی: ایران از برگزاری اجلاس چهارجانبه در عراق حمایت می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/25 سیاسی.لاریجانی.مجلس برن - رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس مجلس عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران از برگزاری نشست چهارجانبه عراق، ایران، ترکیه و عربستان با هدف استحکام روابط حمایت می کند.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، علی لاریجانی بعدازظهر دوشنبه در حاشیه یکصد و بیست و پنجمین اجلاس بین المجالس جهانی با حسام النجیفی دیدار و گفت و گو کرد.
وی ضمن قدردانی از حضور رییس مجلس عراق در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین اظهار داشت: برگزاری این اجلاس چهارجانبه که با هدف استحکام روابط و مبارزه با فرقه گرایی مذهبی پیشنهاد شده است، موجب کاهش شیطنت دشمنان خواهد شد.
لاریجانی افزود: برخی از مواردی که رییس مجلس عراق در سفر به تهران در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مطرح کرده است، پیگیری می شود.
وی با تاکید بر ضرورت گسترش روابط فی مابین توصیه کرد که خدمات به مردم عراق افزایش یابد و مشکل کمبود برق در این کشور در کوتاه مدت حل شود.
رییس مجلس شورای اسلامی آمادگی ایران را برای همکاری با عراق در این زمینه اعلام کرد.
رییس مجلس عراق نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت گسترش روابط تهران- بغداد اظهار داشت که طرح برگزاری اجلاس چهارجانبه ایران-عراق- ترکیه و عربستان در حال پیگیری است و مقرر شد پس از ایام حج دنبال شود.
النجیفی افزود: پیشنهاد شده در نخستین گام نشستی در سطح سران مجالس چهار کشور در بغداد برگزار شود که این پیشنهاد در حال پیگیری است.
لاریجانی قرار است عصر امروز ضمن دیدار با رییس مجلس هند،در مصاحبه ای مطبوعاتی در هتل محل اقامت خود شرکت کند.
وی همچنین عصر امروز با رییس جمهوری سوییس دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
سیام 9012**1336** 1568 شماره 060 ساعت 15:28 تمام
۰ نفر