۱۴ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9249817
T T
۰ نفر
رییس جمهوری :با راه اندازی صنایع پایین دستی می توان اشتغا لزایی و ارزش افزوده بیشتری ایجاد کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/14 اقتصاد.اشتغال.همدان90 همدان-رییس جمهوری با تاکید بر این که برای اشتغالزایی به جای صنایع مادر باید به دنبال صنایع پایین دستی بود، گفت: خصلت صنایع مادر سرمایه گذاری سنگین و اشتغال زایی پایین است اما با راه اندازی صنایع پایین دستی، با سرمایه گذاری کمتر اشتغال زایی و ارزش افزوده بیشتری خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا محمود احمدی نژاد عصر پنج شنبه در کارگروه اشتغال همدان، ضرورت استفاده از روش های ساده تر و توجه به اشتغال هایی را که به پشتوانه های طبیعی استان متکی است، مورد تاکید قرار داد.
وی افزود: مسوولان استان همدان باید نیازها و استعدادهای استان را شناسایی کنند و به دنبال ایجاد فرصت های شغلی متناسب با توانمندی ها، ظرفیت ها و استعدادهای استان باشند.
رییس جمهوری در ادامه با اشاره به برخی استعدادها و ظرفیت های استان همدان، خاطر نشان کرد: گسترش برخی استعدادهای استان نظیر سفالگری، صنایع دستی، صنایع تبدیل و صنعت گردشگری موجب افزایش فرصت های شغلی می شود.
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: شورای اشتغال استان باید با هدایت اراده و سرمایه های مردم استان، به گونه ای برنامه ریزی کند که رشد و حرکت اقتصادی توسط مردم انجام شود و کارها از دل و اندیشه مردم بجوشد تا مشاغل ایجاد شده پایدار باشد.
وی همچنین با اشاره به استعدادهای گردشگری استان همدان گفت: یکی از این استعدادها غارعلیصدر است که دسترسی به آن کمی دشوار است و اگر برای خدمات رسانی بیشتر به گردشگران و همچنین بسترسازی لازم برای دسترسی آسان تر کار و تلاش شود، بی تردید به میزان گردشگران این غار و در نتیجه میزان اشتغال ایجاد شده افزوده می شود.
احمدی نژاد در ادامه با بیان این که محدودیتی برای هدایت منابع مالی به استان همدان وجود ندارد، گفت: اکنون منابع صندوق توسعه ملی آزاد شده و قابل استفاده است و مسوولان استان همدان باید تلاش کنند با نگاه جدید و توجه به استعدادها و توانمندی های استان در جهت جذب منابع مالی گام بردارند.
وی افزود: دولت از نظر منابع مالی از طرحهای اشتغالزایی استان حمایت می کند و امیدوارم استان همدان بتواند مشکل بیکاری را تا پایان سال جاری به طور کامل رفع کند.
رییس جمهوری با بیان اینکه شورای اشتغال استان همدان یکی از موفق ترین شوراهای اشتغال در میان سایر استان ها بوده است، از تلاش های مسوولان اشتغال استان قدردانی کرد .
احمدی نژاد گفت: اقدامات خوبی برای ایجاد اشتغال پایدار در همدان صورت گرفته که این امر بیانگر همراهی و تعامل مطلوب میان بانک ها ،دستگاه های اجرایی، سرمایه گذاران و مردم این استان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از خرید کالاهای خارجی و غیرضروری، اظهار داشت: امروز بسیاری از لوازم و کالاهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود و اگر از خرید کالاهای خارجی بپرهیزیم به سرعت شاهد نتایج مطلوب صرفه جویی در این بخش خواهیم بود.
رییس جمهوری گفت: در این دو روز رابطه ای صمیمی و سرشار از محبت میان رییس جمهوری و مردم استان همدان به نمایش گذاشته شد که نشان از پیوند عمیق میان مردم این استان و اعضای دولت دارد.
معاون اول رییس جمهوری نیز در این نشست با بیان اینکه مردم استان همدان شایسته بهترین خدمات هستند، گفت: اگر مسوولان خود را در جایگاه خانواده هایی قرار دهند که از مشکل بیکاری رنج می برند، دغدغه آنها را بهتر درک می کنند و برای رفع آن تلاش بیشتری خواهند کرد.
استاندار همدان نیز در این نشست گزارشی از وضعیت اشتغال استان ارایه کرد و پیشنهادها و مشکلات پیش روی اشتغال زایی استان را مطرح کرد .
مسوولان و مدیران استان همدان نیز نظرات و دیدگاه های خود را در این جلسه مطرح کردند و تمامی مشکلات مطرح شده به صورت یک به یک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.
1581**7525/551 شماره 071 ساعت 20:18 تمام
۰ نفر