۱۰ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9249001
T T
۰ نفر
بیانیه پنجمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین/ قدردانی از مواضع رهبر معظم انقلاب/تشکیل کشور فلسطین در سراسر سرزمین فلسطین/ سلاحهای هسته ای رژیم صهیونیستی تهدید منطقه ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/10 سیاسی.بیانیه پایانی.اجلاس حمایت از انتفاضه فلسطین تهران - شرکت کنندگان درپنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با تقدیر ازمواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در حفظ و تقویت مقاومت مردم فلسطین، تاکید کردند که تا سرزمین فلسطین آزاد و دولت مستقل،یکپارچه و فراگیر فلسطین باید در سراسر سرزمین فلسطین به پایتختی شهر قدس شریف برپا شود.
به گزارش خبرنگاران سیاسی ایرنا، شرکت کنندگان در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین شامگاه یکشنبه با صدور یک بیانیه 22 بندی در پایان این کنفرانس دو روزه، با قدردانی از مجموعه مواضع و تدابیر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی در حفظ و تقویت مقاومت مردم فلسطین ،خواستار ثبت سخنرانی ایشان به عنوان سند رسمی و میثاق کنفرانس شدند.
در این بیانیه آمده است: همه مسلمانان، اعراب و انسان های آزادیخواه در جهان باید مساعی خود را برای احقاق حقوق تاریخی،ملی و قانونی ملت مقاوم فلسطین به کار بندند، باشد تا سرزمین فلسطین آزاد و دولت مستقل، یکپارچه و فراگیر فلسطین در سراسر سرزمین فلسطین به پایتختی شهر قدس شریف برپا شود.
این بیانیه می افزاید:ترورسیم دولتی رژیم صهیونیستی متجلی در کشتار گسترده غیرنظامیان به ویژه زنان، کودکان و سالخوردگان، تخریب زیرساخت های اقتصادی و ترور سازمان یافته و هدفمند شخصیت های فلسطینی، از مصادیق بارز جرایم جنگی است که به شدت محکوم است.
در این بیانیه خاطرنشان شده است:انباشت سلاحهای کشتار جمعی و زرادخانه های هسته ای رژیم صهیونیستی، اقدامی جنگ افروزانه و در تضاد با کلیه میثاق های بین المللی و عامل تهدید صلح در منطقه است، جامعه جهانی باید اقدامات مقتضی برای به کنترل درآوردن مراکز هسته ای و امحاء سلاحهای کشتار جمعی و هسته ای موجود در فلسطین اشغالی را به عمل آورد.
** متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: سبحان الذی اسری بعیده لیلا من المسجد الحرام الی المسجد الاقصی الذی بارکنا حوله (صدق الله العلی العظیم ) پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با عنوان فلسطین، وطن فلسطینیان و با هدف تحقق آرمان های فلسطین در روزهای 9 و 10 مهرماه 1390 هجری شمسی برابر با 3 و 4 ذی القعده 1432 هجری قمری (1 و 2 اکتوبر 201 میلادی ) در تهران پایتخت جمهوری سالامی ایران برگزار شد.
در این کنفرانس دو روزه که بنابه دعوت و میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، روسای مجالس، هیات های پارلمانی، رهبران مقاومت، اندیشمندان، شخصیت ها و فعالان عرصه های سیاسی، فرهنگی، رسانه ای و احزاب و تشکل های مختلف بیش از 80 کشور جهان با هدف حمایت و پشتیبانی همه جانبه از مبارزات سلحشورانه ملت صبور و پایدار فلسطین و مقاومت مقدس این ملت در برابر رژیم صهیونسیتی گردهم آمدند.
کنفرانس با بیانات روشنگر و راهگشای حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز به کار کرد.
شرکت کنندگان در جلسات عمومی و کمیسیون های مختلف به طرح نظرات خود و تبادل نظر پرداختند.
کمیسیون های پنجگانه شامل: 1- کمیسیون پارلمانی ها: فعال سازی ظرفیت های پارلمانی و بین المللی برای حمایت از فلسطین 2- کمیسیون احزاب و گروه های سیاسی: تحولات منطقه ای و بین المللی و آینده انتفاضه و مقاومت فلسطیین 3- کمیسیون سازمان های مردم نهاد حامی فلسطین: آوارگان و بازگشت 4- کمسیون علماء و رهبران دینی: قدس 5- کمیسیون رسانه های گروهی: رفع محاصره فلسطین و غزه ادامه دارد...
سیام/ 1965/ 1723/ 9121 شماره 105 ساعت 19:35 تمام
۰ نفر