۹ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9248632
T T
۰ نفر

فلسطین، وطن فلسطینیان

۹ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9248632
فلسطین، وطن فلسطینیان لاریجانی: در بازار پرفریب غرب باید از اقدامات سیاسی مراقبت جدی کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/07/09 سیاسی.کنفرانس انتفاضه.فلسطین.لاریجانی تهران - رییس مجلس شورای اسلامی باتاکید بر این که قیام های منطقه ای فرصتی مناسب برای فلسطین است، گفت: برخی اقدامات سیاسی در بازار پرفریب غرب مطرح است که باید مراقبت جدی کرد تا به حراج این فرصت ارزشمند بدل نشود.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی لاریجانی صبح شنبه در مراسم افتتاحیه پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در محل سالن اجلاس سران تصریح کرد: نظریه امت واحده و اخوت اسلامی که نقطه کانونی تفکر امام خمینی (ره ) بود به نظریه انترناسیونالیسم اسلامی قرابت دارد.
وی خطاب به میهمانان شرکت کننده در این کنفرانس بین المللی افزود: شما از این جهت خود را در کشور خویش احساس کنید.
رییس مجلس با بیان این که این کنفرانس، پنجمین کنفرانس بین المللی است که به میزبانی مجلس شورای اسلامی ایران برگزار می شود، یادآور شد: این کنفرانس در شرایط بسیار مهمی قرار دارد.
لاریجانی ادامه داد: آخرین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین پس از تجاوز رژیم صهیونیستی در غزه برگزار شد.
رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در سخنان خود یاد شهید استاد برهان الدین ربانی را در افتتاحیه پنجمین کنفرانس حمایت از انتفاضه گرامی داشت و تاکید کرد: وی یکی از رهبران جهادی افغانستان، میهمان این کنفرانس بود که در راه اعتلای افغانستان به شهادت رسید.
وی همچنین گفت: امروز در شرایطی این کنفرانس برگزار می شود که موضوع فلسطین در ظرفی حساس و پیچیده قرار گرفته و فرصت قیام های منطقه ای و نوعی پشتیبانی گسترده را برای فلسطین فراهم کرده است.
لاریجانی افزود: برخی اقدامات سیاسی در بازار پرفریب غرب مطرح است که باید مراقبت جدی کرد تا به حراج این فرصت ارزشمند بدل نشود.
وی با یادآوری بیداری ملت ها به روسای کشورهای منطقه توصیه کرد که به جای بهره جستن از حضور میلیونی ملت های اسلامی در صحنه انقلاب های منطقه ای برای تقویت بنیه مقاومت، در جاده چانه زنی سیاسی بی حاصل سیر نکنند که اگر قرار بود از این روش ها توسط قدرت های زورگوی غرب معجزه ای حاصل شود باید در این 6 دهه شاهد آن بودیم.
رییس مجلس ادامه داد: تاثیر قیام های منطقه ای بر موضوع فلسطین بسیار ارزشمندتر از آن است که فعلا مطرح است هرچند غرب در همین مقدار هم درباره آن مانورهای متناقض سیاسی که شاید تقسیم کار باشد به نمایش می گذارد.
لاریجانی با تصریح بر این که حساسیت شرایط عظیم است، افزود: گردآمدن صاحبنظران سیاسی و مسوولان پارلمان های کشورهای اسلامی فرصت مغتنمی است که به زوایای مختلف ماجراهای اخیر پرداخته شود.
وی همچنین در سخنان خود از حضور پرارزش رهبر معظم انقلاب اسلامی که در طول پنج دهه اخیر از چهره های برجسته مبارزه در راه آزادی فلسطین بوده اند، سپاسگزاری کرد و از ایشان دعوت کرد که با سخنرانی خود این کنفرانس بین الملللی را افتتاح کنند.
سیام **2019** شماره 027 ساعت 11:08 تمام
۰ نفر