۷ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9248458
T T
۰ نفر

رییس مجلس سوریه به تهران سفر می کند

۷ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9248458
رییس مجلس سوریه به تهران سفر می کند ...................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/07/1390 سیاسی.سوریه.خارجی.الابرش دمشق – " محمود الابرش " رییس مجلس سوریه روز شنبه (نهم مهر 90) در راس یک هیات از نمایندگان این مجلس به تهران سفر می کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق به نقل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق ، هدف از این سفر شرکت در پنجمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین است که روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده (یکم و دوم اکتبر 2011 میلادی) به میزبانی مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار می ‌شود. " بدرالدین حسن قربی" ، " محمد برمو " ، " عبدالرزاق عیسی " و " راما عزیز " از نمایندگان مجلس سوریه ، چهار عضو هیات همراه رییس مجلس سوریه در جریان سفر به تهران هستند.
سفر الابرش به تهران روز دوشنبه پایان می یابد. وی آخرین بار 17 دی ماه 1389 از ایران دیدن کرده بود.
در این کنفرانس مزبور شمار زیادی از روسا و نمایندگان مجالس، دبیران کل و نمایندگان سازمان های منطقه ای و بین المللی، فعالان سیاسی، فرهنگی و دینی از خاورمیانه، جهان، رهبران گروه ها، نیروها، شخصیت های فلسطینی، نمایندگان سازمان ها و انجمن های غیردولتی پشتیبان حقوق مردم فلسطین شرکت دارند. "علی لاریجانی " رئیس مجلس شورای اسلامی دوشنبه گذشته در نشست خبری خود در ارتباط با این کنفرانس گفت : در شرایط فعلی که وضعیت خاصی بر اوضاع فلسطین حاکم است و حکومت خودگردان فلسطین درصدد شناسایی بین ‌المللی دولت فلسطین در سازمان ملل متحد است ، توقعات بیشتری از ملت ‌های مسلمان برای دفاع از ملت فلسطین را می‌ طلبد.
لاریجانی هدف از برگزاری این کنفرانس را صیانت از حقوق مردم فلسطین و دفاع از روش مبارزه آنها که به عنوان مقاومت برگزیده‌ اند ، عنوان کرد.
وی شعار اصلی این کنفرانس را " فلسطین برای فلسطینیان و تاثیراتی که انقلاب ‌های منطقه بر موضوع دفاع از مردم فلسطین دارد" عنوان کرد.
این کنفرانس با حضور هیات ‌هایی از پارلمان ‌های کشورهای اسلامی و شخصیت ‌های برجسته سیاسی و فرهنگی کشورهای مختلف برگزار می شود.
خاورم**2312**1436 **1446
۰ نفر