۱ مهر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9247929
T T
۰ نفر
به گزارش ایرنا حجت الاسلام ;عبدالحسین خسروپناه ; در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای امام علی دزفول افزود: مباحثی که در این اجلاس از سوی کارشناسان کشورهای مختلف اسلامی مطرح شد نشان داد که نه تنها در میان عامه مردم بلکه در میان نخبگان این کشورها هوشیاری، نشاط، آمادگی و بیداری کامی برای ایجاد تحولات اساسی وجود دارد.
وی موضوعات راهگشا و مهمی که از سوی رهبر عظیم الشان انقلاب در این اجلاس مطرح شد را بسیار سودمند و با ارزش خواند و تصریح کرد: انتظار می رود که مردم منطقه در موضوعاتی نظیر القای اختلافات بین مذاهب که از دسیسه های استکبار بوده و هوشیاری در مقابل آن از تاکیدات معظم له است حساسیت نشان دهند.
امام جمعه موقت دزفول در ادامه به تشریح زوایای مختلف خروش های مردمی و موج بیداری منطقه پرداخت و این حرکت عظیم را متاثر از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست.
حجت الاسلام خسروپناه گفت: اکنون به لطف مقاومت ملت ایران، مردم کشورهای اسلامی از جمله در مصر و لیبی و بحرین فهمیده اند که امکان برپایی حکومت اسلامی و استقلال برای آنان نیز وجود دارد.
وی تصریح کرد: این تاثیر پذیری از انقلاب اسلامی ایران را می توان در اقداماتی نظیر تسخیر سفارت آمریکا در مصر و سردادن شعارهایی در بی اعتمادی و عدم قبول شرق و غرب از سوی انقلابیون مشاهده نمود.
امام جمعه موقت دزفول در بخش دیگری از خطبه ها به تلاش و مجاهدت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سرکوبی گروهک تروریستی و ضد انقلاب ;پژاک ;در مرزهای شمال غرب اشاره و این تلاش ها را قابل تقدیر و مهم عنوان کرد.
حجت الاسلام خسروپناه گفت: اگرچه این گروهک از سوی سرویس های اطلاعاتی غرب حمایت می شود اما سپاه پاسداران توانست با اقتدار کامل و در حملات پیاپی بیش از یکصد تن از سرکردگان آن را به هلاکت رسانده،گروهک را تا مرز نابودی کامل کشانده و منطقه را امن و پاکسازی کند.
وی افزود: پژاک یک گروهک تروریستی متکی به حربه های غیرانسانی و ناجوانمردانه است که هیچگاه از سوی مردم غیور کردستان مورد حمایت قرار نگرفته است. این خطیب موقت جمعه به وقوع اختلاس میلیاردی اخیر نیز اشاره کرد و گفت: معتقدیم که کشف این اختلاس از سوی نظام نکته ی مثبتی است که نباید آن را از نظر دور راند اما انتظار می رود که راهکارهای نظارتی بهتری وجود داشته باشد تا از وقوع چنین مسایلی از اساس پیشگیری شود.
حجت الاسلام خسروپناه گفت: گاهی قوانین نیاز به اصلاح دارد تا دولت بتواند بهتر به اجرا بپردازد که این اصلاح از جمله در امور اقتصادی و بانکی می بایست از سوی قوه مقننه صورت گیرد.
وی در عین حال با ابراز تاسف از بروز چنین مساله ای در کشور اظهار داشت: اختلاس جرمی نابخشودنی است و عاملان آن مفسد فی الارض محسوب می شوند.
امام جمعه موقت دزفول افزود: از قوه قضاییه انتظار می رود که عاملان این اختلاس را سریعا به اشد مجازات برساند تا سودجویان بدانند که با حیثیت اقتصادی کشور نمی توان این گونه بازی کرد.
حجت الاسلام خسروپناه در بخش دیگری با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و تقارن آن با آغاز فصل بازگشایی مدارس خواستار اشاعه بیشتر فرهنگ دفاع مقدس در میان اقشار دانش آموز و تلاش و برنامه ریزی بیشتر در این راستا شد.
538/7279
۰ نفر