۳۰ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9247690
T T
۰ نفر
به گزارش ایرنا، ; علیرضا ذاکر اصفهانی ; روز چهارشنبه در همایش آموزشی مدیران دستگاههای اجرایی استان اصفهان افزود: اصفهان اولین شهر در کشور است که در زمینه اقتصاد دانش بنیان ورود کرده و شرایط بهتری نسبت به سایر شهرها دارد.
وی اظهار داشت: شش طرح از مجموع 26 طرح برگزیده کشوری جشنواره از علم تا عمل که چندی پیش در تهران برگزار شد ،متعلق به استان اصفهان بود که این امر ریشه در پیشگام بودن این استان در زمینه علم و فناوری دارد.
ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه استان اصفهان در زمان حاضر بعنوان تنها کریدور علم و فناوری کشور مطرح است، افزود: امروزه اقتصاد دانش بنیان در دستور کار دولتها قرار دارد و این موضوعی است که توسط مراکزی مانند شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دنبال می شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه شهرکهای علمی و تحقیقاتی برای بسیاری از کشورهای توسعه یافته بعنوان پایگاه مهم تلقی می شود، گفت: توجه به این شهرکها بویژه از سوی بخش صنعت بیش از هر زمان دیگری لازم است .
ذاکر اصفهانی با اشاره به تجربه کشورهایی مانند کره جنوبی و مالزی افزود: این کشورها از رهگذر علم ودانش زمینه های خوبی برای ایده سازی، فناوری ، تجاری سازی و تبدیل دانش به ثروت ملی ایجاد کردند که تجربه آنها برای ما مفید است.
وی زیرساختهای موجود در استان مانند وجود یکصد واحد آموزش عالی ، فرهنگسراها، پژوهشکده ها و سرمایه انسانی متخصص را ظرفیتهای مناسب برای تقویت اقتصاد دانش بنیان عنوان و تاکید کرد: لازم است از رهگذر علوم ، سرعت پیشرفت استان را زیاد کنیم.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بخش مخابرات در این بخش فعالیت خوبی داشته است گفت: مخابرات استان در بین استانهای دیگر در مقام بسیار خوبی قرار دارد.
ذاکر اصفهانی با اشاره به موج بیداری اسلامی در منطقه تصریح کرد:باید اشتراک و افتراق های این خیزش های اسلامی باید مطالعه و شناسایی شود.
وی با بیان اینکه ما خود این دوره انقلابی را گذرانده ایم، افزود: مطالعه انقلابها در حوزه علوم سیاسی مبحثی مختص به خود دارد که در دوران معاصر و برای ما که در شرایط خاص سیاست داخلی و خارجی قرار داریم توجه به آن ضروری است.
استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی و علمی برای مدیران دستگاههای اجرایی استان گفت: با توجه به ظرفیتها و زیرساختهای خوبی که در استان وجوددارد باید دوره های بیشتری برگزار شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این همایش با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: در زمان جنگ تحمیلی ما حتی برای سیم خاردار نیز تحریم بودیم اما امروز توسعه مبتنی بر دانش باعث افتخار ما در جهان شده است.
;شاهین شیرانی ; افزود: امروز بسیاری از فعالان سیاسی در کشورهای دیگر اعتقاد دارند رهبر معظم انقلاب تنها رهبر در جهان هستند که بر توسعه مبتنی بر علم و دانایی تاکید بسیار می کنند که این نکته نیز برای ما افتخار است.
وی با اشاره به حوادث زمان قاجاریه و پهلوی و از دست رفتن بخشی از خاک ایران افزود: در سال 57 جمعیت 36 میلیونی ایران یکصدا شدند و یک حرف را زدند که منجر به معجزه الهی انقلاب اسلامی شد.
وی با اشاره به جنگ نرم اظهارداشت: وظیفه مدیران این است که کشوررا از این جنگ عبور دهند و جوانان را در مقابل آن حفظ کنند.
شیرانی با اشاره به دستاوردهای دولت نهم و دهم گفت: کارهایی که در این دو دولت بویژه در بخش سلامت انجام گرفت در هیچ دوره ای نبوده که باید اطلاع رسانی بیشتری درباره آن شود.
همایش یک روزه آموزشی مدیران دستگاههای اجرایی استان اصفهان توسط استانداری اصفهان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مخابرات اصفهان برگزار شد.
7148/1042
۰ نفر