۳۰ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9247631
T T
۰ نفر

معاون نیروی دریایی ارتش در آستانه هفته دفاع مقدس

۳۰ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9247631
معاون نیروی دریایی ارتش در آستانه هفته دفاع مقدس تجهیز ناوشکن جماران به رادارهای پیشرفته/ طراحی زیردریایی های سنگین ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/30 سیاسی.نظامی.نیروی دریایی ارتش.دفاع مقدس 90 تهران- معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش در آستانه هفته دفاع مقدس گفت: ناوشکن جماران بزودی به یکی از پیشرفته ترین رادارهای جهان تجهیز می شود.
به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا، ناخدا منصور مقصودلو روز چهارشنبه در نشستی خبری با تبریک هفته دفاع مقدس به فرمانده معظم کل قوا و ملت ایران در بیان ویژگی های دستاورد جدید ایران در حوزه راداری اظهارداشت: این رادار از رادارهای نیمه هادی با آنتن های مسطح آرایه فازی است.
** طراحی زیردریایی سنگین معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش همچنین اعلام کرد که متخصصان توانمند ایرانی در حال طراحی زیردریایی های سنگین هستند.
ناخدا مقصودلو گفت: در راستای اجرای طرح بزرگ و جامع ولایت، ساخت چندین فروند زیر سطحی، سطحی و اثر سطحی با دستور کار داریم.
وی درباره فرآیند تولید بومی شناورهای سطحی نیز از تولید انبوه شناورهای نیمه سنگین نظیر جماران و پیکان خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون در حال طراحی شناورهای سنگین هستیم.
وی ادامه داد: در حوزه سطحی ها، پروژه ای در دست داریم که بدنه شناور آن از کمپوزیت است و به زودی این دستاورد اعلام می شود.
** بهره برداری از شبیه ساز زیردریایی کلاس طارق معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش در ادامه این نشست خبری اعلام کرد که شبیه ساز زیردریایی کلاس طارق در حال بهره برداری است.
ناخدا مقصودلو افزود: شبیه ساز زیردریایی های کلاس سبک نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران جزو معدود کشورهایی در جهان است که شبیه ساز زیردریایی دارند.
این مقام نیروی دریایی ارتش همچنین با مهم خواندن دریانوردی های دور کشور در طول 2 سال گذشته اظهار داشت: پروژه های ساخت اخلال گرها و ارتقای آنها با توجه به توانمندی های کشورهای منطقه و فرامنطقه ای در حوزه جنگ الکترونیک را در دستور کار داریم.
سیام 2026**1478** شماره 055 ساعت 13:43 تمام
۰ نفر