۲۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9247382
T T
۰ نفر

رییس جمهوری پیش از عزیمت به نیویورک تاکید کرد

۲۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9247382
رییس جمهوری پیش از عزیمت به نیویورک تاکید کرد حضور فعال ایران در سازمان ملل / تلاش برای اصلاح مدیریت جهان ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/28 سیاسی.رییس جمهوری.احمدی نژاد.نیویورک 90 تهران- رییس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ملت ایران که دارای یک نظام ارزشی و ایده برای اداره دنیا و پیام برای بشریت است باید در مجمع عمومی سازمان ملل حضوری فعال و اثر گذار داشته باشد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمود احمدی نژاد صبح دوشنبه پیش از عزیمت به نیویورک برای شرکت در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران محورهای سفر خود به نیویورک را تشریح کرد.
وی با بیان این که مجمع عمومی سازمان ملل بالاترین مرجع تصمیم گیری در جهان است، اظهارداشت: ایده ایجاد سازمان ملل یک دستاورد تاریخی است تا مرکزی باشد که همه ملت ها در یک فضای عادلانه برای مدیریت جهانی همکاری و مشارکت کنند، البته این ایده تاکنون محقق نشده است.
رییس جمهوری با بیان اینکه بخش های اصلی سازمان ملل در سیطره گروهی اقلیت است، افزود: اجتماع سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، محل تصمیم گیری های مهم برای رفع امور دنیا به شمار می رود.
** تلاش برای اصلاح مدیریت جهان احمدی نژاد در تشریح برنامه های سفر خود به سازمان ملل گفت: مهم ترین برنامه ما در سفر به سازمان ملل متحد حضور در مجمع عمومی و تلاش برای اصلاح مدیریت جهان است.
وی ادامه داد: دیدار دوجانبه با روسای کشورهای مختلف، تبادل نظر و گفت و گو با گروه های مختلف مردم آمریکا و دیدار با ایرانیان مقیم این کشور از دیگر برنامه های این سفر است.
رییس جمهوری همچنین تصریح کرد که با دانشجویان و دانشگاهیان چند دانشگاه آمریکایی نیز در این سفر دیدار و علاوه بر شرکت در نشست خبری با رسانه های مهم و مطرح جهان گفت و گو می کند.
احمدی نژاد یادآورشد که پس از سفر به نیویورک برای شرکت در اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور ایران و ونزوئلا، عازم کاراکاس می شود.
وی با بیان این که رابطه ایران و ونزوئلا ویژه است، هوگو چاوز رییس جمهوری این کشور را فردی انقلابی و شجاع توصیف کرد که به دنبال استقلال ، عزت کشور خود و مبارزه با مستکبران است.
رییس جمهوری با یادآوری سرمایه گذاری دو طرف در بخش های گوناگون افزود: پروژه های گوناگونی در دو کشور در دست اجرا است که باید برای همکاری های جدید گفت و گو کنیم.
احمدی نژاد با بیان اینکه در ادامه سفر به موریتانی و سودان خواهد رفت ، گفت: سفر به موریتانی و موریتانی در پاسخ به سفر رییسان جمهوری این دو کشور به ایران صورت می گیرد.
رییس جمهوری با بیان اینکه در حوزه های صنعت و کشاورزی، بخش خصوصی ایران سرمایه گذاری هایی در سودان انجام داده است، گفت: در هر سه کشور ونزوئلا، موریتانی و سودان راجع به تحولات جهانی گفت گو خواهیم کرد و همچنین پیگیری هایی که باید با کمک یکدیگر در سطح بین الملل انجام شود، مورد بررسی قرار می گیرد.
سیام 9132**9012** 1478** شماره 016 ساعت 09:35 تمام
۰ نفر