۲۰ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9246522
T T
۰ نفر
بروجردی: هدف از بررسی تشکیل کشور فلسطین، حفظ رژیم صهیونیستی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/20 سیاسی.بروجردی.فلسطین تهران - رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پذیرش بررسی پیشنهاد تشکیل کشور فلسطین از سوی سازمان ملل را اقدامی در جهت ایجاد امنیت و حفظ موقعیت رژیم صهیونیستی در منطقه دانست.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، علاء الدین بروجردی درباره اظهارات دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر بررسی عضویت فلسطین در سازمان ملل گفت : اقدامات رژیم صهیونیستی در طول چند دهه گذشته نشان از پایبند نبودن این رژیم به مصوبات شورای امنیت و قطعنامه های متعدد بین المللی دارد بر این اساس هرگونه مذاکره ای با این رژیم نتیجه ای در بر نخواهد داشت.
نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه امروز مبارزات مردم فلسطین به ویژه مردم مظلوم غزه به مبارزه برای آزادسازی تبدیل شده است افزود: واقعیت آن است که طرح چنین موضوعهایی و پیگیری آن از سوی سازمان های بین المللی بیشتر با هدف خاموش کردن شعله های خشم مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی است تا از این مسیر به نوعی برای رژیم صهیونیستی حاشیه امنیتی در منطقه ایجاد شود.
وی با یادآوری تجربه تاریخی درباره عملکرد رژیم صهیونیستی تصریح کرد: با آشکار شدن ماهیت رژیم صهیونیستی در طول چند دهه اخیر، مردم فلسطین به این نتیجه رسیده اند که جز از طریق مقاومت و مبارزه نمی توانند برای دفاع از حقوق پایمال شده خود گام دیگری بردارند.
بروجردی با اشاره به تداوم شهرک >سازی از سوی رژیم صهیونیستی برخلاف مصوبات سازمان ملل ادامه داد: رفتارهای رژیم صهیونیستی بیان گر آن است که هیچ ارزشی برای افکار عمومی جهان قائل نیست.
وی هدف طرح چنین پیشنهاداتی مبنی بر تشکیل کشور فلسطین در کنار اسرائیل را ایجاد حاشیه امنی برای رژیم صهیونستی دانست تا احقاق حق از دست رفته ملت مظلوم فلسطین.
نماینده بروجرد درباره اعلام >نظر آمریکا مبنی بر استفاده از حق وتو در صورت طرح پیشنهاد از سوی طرف فلسطینی تصریح کرد: آمریکا در طول دهه >های گذشته و مبارزات مردم فلسطین نشان داده که هیچ ارزشی برای حقوق مردم مظلوم فلسطین قائل نیست.
رئیس کمیسیون امنیت ملی اقدامات آمریکا در این بخش را نوعی بازیگری سیاسی خواند و اضافه کرد: آمریکا همواره به دنبال حمایت های یکطرفه از رژیم صهیونیستی بوده تا حرکتی در جهت حل مشکلات مردم مظلوم فلسطین.
وی طرح موضوعاتی همچون تشکیل دولت فلسطین در کنار اسرائیل را عامل جری تر شدن مردم فلسطین خواند و ادامه داد: صهیونیست ها تاکنون اجازه حق حیات سیاسی برای فلسطینی ها قائل نبوده بر این اساس هر گونه پیشنهادی در این زمینه مردم فلسطین را خشمگین تر خواهد کرد.
این نماینده مجلس هشتم بازداشت و زندانی کردن افراد و نمایندگان مجلس فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی را شاهدی بر این مدعا دانست.
بروجردی اقدامات آمریکا و مجامع بین >المللی برای تشکیل دولت فلسطین را در جهت متوقف کردن مبارزات ملت فلسطین خواند و ادامه داد: اقدام آمریکا جز با هدف بر زمین گذاشتن سلاح از سوی فلسطینی ها نیست، معامله ای که در نهایت برنده اصلی آن رژیم صهیونیستی خواهد بود.
بان کی مون دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر ضرورت تحقق راهکار تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل، تشکیل کشور فلسطین را تایید کرده است.
وی در سفر خود به استرالیا عنوان کرده کشورهای عضو سازمان ملل مساله عضویت فلسطین در این سازمان را بررسی خواهند کرد.
سیام/ 1965 1568 شماره 083 ساعت 16:43 تمام
۰ نفر