۶ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9245082
T T
۰ نفر

همگام با دولتمردان خستگی ناپذیر

۶ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9245082
همگام با دولتمردان خستگی ناپذیر چهار گام مهم وزارت نیرو در خدمت به مردم در یکسال گذشته ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/06 اقتصاد.وزارت نیرو.دولت 90 تهران- وزیر نیرو بهره برداری از سد کارون چهار، آبگیری سد گتوند و آبرسانی به شهرهای قم و اراک را از جمله اقدامات بزرگ این وزارتخانه در یکسال اخیر برشمرد.
مجید نامجو روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: پروژه های بسیار بزرگ و مهمی در یکسال اخیر در وزارت نیرو انجام شده و این روند همچنان در این حوزه با جدیت ادامه خواهد یافت.
وزیر نیرو در توضیح اقدامات این وزارتخانه در مدت یکسال منتهی به هفته دولت، اظهار داشت: آمارها از عملکرد وزارت نیرو خود گویای اقدامات انجام شده در این حوزه است.
وی افزود: در این مدت، پروژه های نیروگاهی خوبی مانند علی آباد کتول با ظرفیت نهایی نزدیک به 2هزار مگاوات به بهره برداری رسیده است و این روند همچنان تا پایان سال ادامه خواهد یافت.
** تلاش برای پرداخت بدهی انباشته شده وزارت نیرو نامجو با تاکید بر اینکه وزارتخانه متبوعش در اجرای پروژه هایی که در اختیار داشته خوب عمل کرده است، یادآورشد: تلاش اصلی ما در سالی که به نام جهاد اقتصادی مزین شده در این راستا است که با استفاده از مکانیزم هایی که در بودجه پیش بینی شده و با همکاری بخش خصوصی، بتوانیم بدهی های انباشته شده خود را پرداخت کنیم.
وزیر نیرو نقش آفرینی این وزارتخانه در رشد و پیشرفت کشور را یادآور شد و گفت: وظیفه ما ایجاد زیرساخت است چرا که هر بخشی در کشور برای پیشرفت و توسعه نیازمند آب و برق است.
وی افزود: براین اساس، تلاش ما بر این بوده که هیچ توسعه و کار عمرانی در کشور به خاطر آب و برق متوقف نشود؟ از این رو در مسکن مهر تمام انشعابات مورد نیاز نصب شد.
** تدارک وزارت نیرو برای احداث بلندترین سد دنیا نامجو در ادامه به پروژه های مهمی که قرار است تا پایان سال به بهره برداری برسد پرداخت و گفت: طرحهای مهمی همچون نیروگاه یک هزارمگاواتی هزاربیشه و نهایی شدن مباحث مالی و اجرایی سد بختیاری که بلندترین سد دنیا خواهد بود از جمله برنامه هایی است که امیدواریم تا پایان سال محقق شود.
وی با یادآوری اینکه کارهای مقدماتی اجرای سد بختیاری آغاز شده است از دعوت رییس جمهوری برای کلنگ زنی این پروژه بزرگ خبر داد.
** ایجاد سامانه در وزارت نیرو برای پروانه دار کردن چاه های آب وزیر نیرو همچنین گفت: اجرای قانون جدید مصوب مجلس درباره چاه های بدون پروانه از دیگر برنامه های اجرایی وزارت نیرو تا پایان سال است.
به گفته نامجو، سامانه خوبی در وزارت نیرو در مدت زمان کوتاهی برای پروانه دار کردن بیش از 100 هزار حلقه چاه آب با تلاش شبانه روزی ایجاد شده است.
سیام 2026**2023** 1568 شماره 067 ساعت 16:16 تمام
۰ نفر