۶ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9245020
T T
۰ نفر

موافقان لایحه افزایش تعطیلی عید سعید فطر؟

۶ شهریور ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9245020
موافقان لایحه افزایش تعطیلی عید سعید فطر؟ مطهری بر لزوم بزرگداشت اعیاد اسلامی در کشور و هماهنگی با دیگر کشورها تاکید کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/06/06 سیاسی.مجلس.موافقان عیدفطر تهران ـ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که نباید درمورد تعطیلات کشور صرفا نگاه اقتصادی داشت، گفت: لزوم بزرگداشت اعیاد اسلامی همچون عیدسعیدفطر در کشور و هماهنگی با سایر کشورهای اسلامی ضروری است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی مطهری در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در موافقت با کلیات لایحه یک فوریتی افزایش تعطیلات عید سعید فطر افزود: در رژیم گذشته به اعیاد مذهبی کمتر توجه می شد و بالعکس اعیاد ملی را پرشورتر برگزار می کرد و بعد از انقلاب در این مورد اقدام جدی انجام نشد.
وی ادامه داد: بعد از 30 روز ریاضت بدنی و روحی به نظر می رسد لازم است مومنان یک دوره آرامش داشته باشند و نوجوانانی که تازه بالغ شده و روزه گرفته اند با چند روز استراحت و شادی بخشی، پاداش مادی خود را دریافت کنند.
نماینده تهران در مجلس با یادآوری این مطلب که باید عید فطر به دوران خوشی برای مومنان تبدیل شود، تصریح کرد: در کشورهای دیگر در این روز با هدیه دادن لباس و صله ارحام به دیدن دیگر مومنان می روند، چرا ما این کار را نکنیم ؟ مطهری اظهار داشت: همانقدر که به عزاداری مذهبی اهمیت می دهیم باید به جشن های مذهبی نیز اهمیت داد تا از اسلام چهره عبوس ترسیم نشود.
وی همچنین گفت: با توجه به این که دیگر کشورها دو روز آخر هفته خود را تعطیل هستند تعطیلات در کشور ما زیاد نیست ولی برای این موضوع و جلوگیری از افزایش تعطیلات پیشنهاد می شود عنوان لایحه به افزایش تعطیلی عید سعید فطر و کاهش ساعت کار ادارات دولتی در ماه مبارک رمضان تغییر یابد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: تصمیم دولت تصمیم خوبی است و نظر کمیسیون فرهنگی نیز مثبت است.
حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس نیز در موافقت با لایحه افزایش تعطیلی عید سعید فطر گفت: عید فطر از اعیاد بزرگ امت اسلامی است و به منظور تکریم این روز و بهره گیری از فیوضات آن لازم است تا مومنان به استراحت بپردازند.
وی با اشاره به این که میلیاردها تومان برای اشاعه فرهنگ اسلامی هزینه می کنیم، تصریح کرد: تهران ام القرای جهان اسلام و رهبر معظم انقلاب ولی مسلمین جهان است، چه طور می شود که در تمام بلاد اسلامی دو یا سه روز تعطیلات عید فطر داشته باشند و در ایران یک روز تعطیلی عید سعید فطر باشد.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان این که معتقدیم تفکر امام (ره ) امروز جهانی شده و باید حرفی در مقابل جهان اسلام داشته باشیم، گفت: به منظور همسانی با جهان لازم است به تعطیلات عید فطر افزوده شود.
حسن تامینی نماینده مردم رشت در مجلس نیز در موافقت با کلیات این لایحه اظهار داشت: این که ضعف عملکرد دولت را به موضوعهای دیگر تعمیم دهیم اقدام درستی نیست و کسی مخالف افزایش بهره وری نیست و باید نظارت انجام شود، ولی افزایش تعطیلات عید سعید فطر با توجه به این که این روز از اعیاد بزرگ اسلامی است ضروری به نظر می رسد.
سیام 9132**1053** شماره 021 ساعت 12:28 تمام
۰ نفر