۲۳ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9241462
T T
۰ نفر
برای شرکت در آئین بهره برداری از چند طرح عمرانی و صنعتی : رییس جمهور وارد تبریز شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/23 اقتصاد.لادلبداتللبالبا.لبفالبا.لبالبا تبریز - محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز پنجشنبه برای شرکت در ائین بهره بهره برداری از چند طرح ملی و صنعتی وارد تبریز شد.
براساس گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا ، مجتمع ذوب و ریختگری پیوسته فولاد شهرستان عجب شیر در زمینی به مساحت 150 هکتار راه اندازی شده و با بهره برداری از آن انواع شمش فولادی در ابعاد مختلف با ظرفیت 500 هزار تن در سال تولید می شود.
احداث واحد احیاء مستقیم و کارخانجات ذوب و ریخته گری پیوسته هر کدام به ظرفیت 5/1 میلیون تن در سال و ایجاد یک واحد نیروگاهی به روش سیکل ترکیبی به ظرفیت 500 مگاوات از دیگر طرحهای در دست اقدام در این مجتمع است.
قرار است با حضور رییس جمهوری عملیات احداث یک واحد احیا در این مجتمع نیز با سه هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز شود که به این ترتیب برای سه هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.
افتتاح رسمی قطعه نهایی آزادراه تبریز - زنجان شامل محور تبریز - بستان آباد و تونل های دوقلوی شیبلی و بقیه قسمت های این پروژه که پیش از این زیر بار ترافیک رفته بود و همچنین افتتاح کشت و صنعت آذربایجان خاوری از جمله برنامه های رییس جمهوری در این سفر پر اهمیت است.
آزادراه زنجان - تبریز اولین آزادراه کوهستانی کشور به طول 285 کیلومتر بوده که در سه مرحله ساخته شده است .
فاز اول آن از زنجان تا سرچم به طول 85 کیلومتر، فاز دوم آن به طول 168 کیلومتر از سرچم تا بستان آباد و فاز سوم آن نیز از بستان آباد تا تبریز به طول 32 کیلومتر است این هفتمین سفر رسمی دکتر احمدی نژاد به آذربایجان شرقی طی شش سال گذشته است.
رییس جمهوری سه بار در قالب سفرهای استانی و چهار بار نیز برای حضور در مراسم مختلف و افتتاح پروژه ها به آذربایجان شرقی سفر کرده است.
سیام 1568 شماره 002 ساعت 07:39 تمام
۰ نفر