۱۴ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9240787
T T
۰ نفر

استقبال باشکوه از ملوانان افتخارآفرین/

۱۴ تیر ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9240787
استقبال باشکوه از ملوانان افتخارآفرین/ بازگشت زیردریایی یونس در پایان رکوردشکنی ماموریت های بین المللی ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/04/14 سیاسی.نظامی.نیروی دریایی.زیرسطحی یونس بندرعباس- زیردریایی یونس پس از اتمام نخستین ماموریت بین المللی خود که با شکستن رکوردهای ماموریت های بین المللی در ماندگاری در زیرسطح همراه بود، با استقبال امیر دریادار حبیب الله سیاریفرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دیگر مقامات نظامی و سیاسی به کشور بازگشت.
به گزارش خبرنگار ایرنا در بندرعباس، این مراسم امروز (سه شنبه ) در پایان ماموریت چهاردهمین ناوگروه اعزامی ارتش جمهوری اسلامی به آب های بین المللی برگزار شد.
دریادلان زیرسطحی یونس که این ناوگروه را همراهی می کرد، پس از دستیابی به اهداف تعیین شده در مراسمی باشکوه در بندرعباس مورد استقبال قرار گرفتند زیرسطحی یونس در اردیبهشت ماه سال جاری در چارچوب اولین تجربه حضور در آب های دوردست بین المللی ، به منظور شناسایی شناورهای رزمی کشورهای مختلف دنیا و جمع آوری اطلاعات مربوط به بستر آبهای آزاد و بین المللی به منطقه خلیج عدن اعزام شد.
زیرسطحی یونس در ادامه این ماموریت وارد آب های دریای سرخ نیز شد و در مسیر بازگشت به کشور در سلطان نشین عمان توقفی کوتاه داشت.
** یونس رکورد جهانی را شکست فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در حاشیه آیین استقبال از چهاردهمین ناوگروه اعزامی ارتش به خلیج عدن در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: زیردریایی یونس توانست رکوردهای قبلی ماندگاری در دریا با این نوع از شناورهای زیرسطحی را ارتقا بخشد.
امیر دریادار دوم فریبرز قادر پناه گفت: رکورد قبلی ماندگاری در دریا با این نوع شناورهای زیرسطحی مربوط به هانس شوفر آلمانی است اما زیر دریایی یونس توانست با 66روز ماندگاری در دریا، رکورد قبلی ماندگاری در این نوع از زیر سطحی ها را ارتقا بخشد.
وی افزود : هدف از اعزام این زیردریایی به آبهای دور بین المللی صلح آمیز بوده و تهدید علیه هیچ کشوری نیست.
** آمادگی رزمی یونس در 66 روز ماموریت دریایی فرمانده زیر دریایی یونس نیز دراین باره گفت:یونس توانست در ماموریت 66 روزه خود 40 فروند انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی و یگان پروازی کشورهای مختلف را در محدوده عملیاتی خود در اختفای کامل شناسایی و ره گیری کند.
ناخدا دوم عرشه حسین حریری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در جریان این ماموریت شناسایی و ره گیری، تمام پارامترهای سوناری و راداری ثبت و ضبط شد .
وی با اشاره به اینکه در این مدت جهت حفظ و ارتقای آمادگی یگان چندین رزمایش فردی و مشترک انجام شد،افزود: در این ماموریت 66روزه که در نوع خود یک رکورد جدید محسوب می شود برای زیردریایی یونس آمادگی عملیات رزمی در هر لحظه وجود داشت.
7192/667 2026** شماره 021 ساعت 13:37 تمام
۰ نفر