۳۱ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9239484
T T
۰ نفر

اختصاصی ایرنا/

۳۱ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9239484
اختصاصی ایرنا/ وزیر آموزش و پرورش: مدارس ابتدایی از مهرماه یک نوبته می شوند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/31 سیاسی.وزیر آموزش و پرورش.مدارس ابتدایی تهران- وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یک نوبته کردن مدارس ابتدایی در سراسر کشور از 5 ماه قبل آغاز شده است، اعلام کرد: اول مهرماه امسال همه مدارس ابتدایی یک نوبته خواهند شد.
حمیدرضا حاجی بابایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: یقینا وضعیت تحصیل دانش آموزی که صبح به مدرسه می رود با دانش آموز نوبت بعدازظهر، متفاوت است.
وی با بیان اینکه در نوبت صبح؟ آمادگی، قدرت و شرایط یادگیری دانش آموز بهتر است، اظهار داشت: اگر بتوانیم، باید همه مدارس را یک نوبته کنیم، در واقع دو نوبته بودن مدارس ناشی از مشکلات فضا است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نگاه وزارت آموزش و پرورش به مقطع ابتدایی و رشد این مقطع ادامه داد: بی شک یک نوبته کردن مدارس ابتدایی تاثیر بسزایی در یادگیری دانش آموزان در مقاطع راهنمایی و متوسطه دارد.
حاجی بابایی تصریح کرد: طرح یک نوبته کردن مدارس ابتدایی در سراسر کشور آغاز شده است و مدیران کل موظف به ساماندهی این کار هستند.
وی ساماندهی مدارس را بخش مهمی از اجرای این طرح دانست و در این رابطه توضیح داد: ممکن است سه مدرسه در فاصله 200-300 متری وجود داشته باشد، با ساماندهی درست و گاهی جابه جایی می توان مدارس ابتدایی را یک نوبته کرد.
حاجی بابایی، بخش دیگر کار را مربوط به فضاهایی دانست که ممکن است در بخش های گوناگون در اختیار آموزش و پرورش باشد، اما استفاده های دیگری از آنها می شود و در ادامه افزود: می توان این فضاها را به مدارس ابتدایی در نوبت صبح اختصاص داد و کارهای دیگر را به بعدازظهر موکول کرد.
حاجی بابایی تصریح کرد: در نقاطی هم که نتوانیم طرح را اجرا کنیم به سمت استیجاری خواهیم رفت.
به گفته وی، اگر موارد استثنایی وجود داشته باشد که تحت هیچ شرایطی نتوان مدارس ابتدایی آن مناطق را یک نوبته کرد این موضوع در وزارتخانه مطرح می شود تا تصمیات ویژه گرفته شود.
سیام 9012** شماره 028 ساعت 11:58 تمام
۰ نفر