۱۸ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9238589
T T
۰ نفر

استاد دانشگاه انگلیس:

۱۸ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9238589
استاد دانشگاه انگلیس: سرنوشت محتوم رژیم نژاد پرست اسرائیل نابودی است/ همه کشورها صهیونیست ها را بایکوت کنند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/18 سیاسی.اسرائیل.نابودی.کشیش انگلیسی کوالالامپور - استفان سیزر استاد دانشگاه انگلیس و تحلیلگر مسایل سیاسی در این کشور با تاکید بر اینکه سرنوشت رژیم آپارتاید در انتظار رژیم نژاد پرست صهیونیستی است، گفت: عاقبت محتوم رژیم نژاد پرست اسرائیل نابودی است استفان سیزر کشیش مسیحی انگلیسی که برای شرکت در همایش بررسی مسایل فلسطین در مرکز مطالعات اسلامی مالزی به این کشور سفر کرده است، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اسراییل تنها نماد برجسته نژادپرستی در قرن بیست و یکم است که با توجه به رشد فکری انسان ها بویژه رشد سیاسی ملت های عرب که در قیام های اخیر منطقه نمودار شد، دیگر نمی تواند به حیات خود ادامه دهد.
استفان سیزر با اشاره به اظهارات گستاخانه اخیر نتانیاهو و اقدام وی در حمله مجدد به غزه، گفت: این اقدامات نشانه قدرت اسراییل نیست بلکه نشانه ترس و ضعف این رژیم است.
این استاد دانشگاه انگلیس خاطرنشان کرد: ترس اسراییل از آنچه در منطقه اتفاق افتاده پنهان کردنی نیست. قیام های عربی باعث از دست رفتن متحدان اصلی اسراییل در منطقه عربی و خاورمیانه شده است و اسراییل حامیان خود در کشورهای عربی را که مانعی در شکل گیری جنبش ها و فعالیت های مدنی بر علیه اسراییل بودند، از دست داده است.
وی تاکید کرد: درخواست ملت های عرب برای ایجاد تغییر در کشورهایشان تنها به سیاست داخلی محدود نخواهد شد بلکه این تغییرات بر سیاست خارجی بویژه رابطه با اسراییل تاثیر خواهد گذاشت.
این کشیش مسیحی گفت: اتحاد کنونی صهیونیسم و راست مسیحی در آمریکا استعمار و آپارتاید نوین و پیچیده ای را بر جهان حاکم کرده است.
وی با اشاره به اینکه در هیچیک از منابع کتاب مقدس مسیحیان برای یهودیان امتیاز ویژه ای در برابر دیگر انسان ها قائل نشده است، ادعای برخی مبنی بر اینکه مسیحیان نیز سرزمین فلسطین را متعلق به یهودیان می دانند یک دروغ و ادعای باطل دانست.
استفان سیزر با اشاره به سیطره صهیونیست ها بر امور سیاسی آمریکا، گفت: درمیان اعضای کنگره آمریکا حتی یک نفر را نمی توان پیدا کرد که جرات داشته باشد علیه اسراییل حرف بزند. موضع گیری سیاستمدران آمریکایی بر ضد اسراییل پایان کار سیاسی شان را در آمریکا رقم خواهد زد.
این استاد دانشگاه انگلیس خاطرنشان کرد: سیاستمداران آمریکایی تنها پس از بازنشستگی و کناره گیری از قدرت می توانند اظهار نظر متفاوت داشته باشند. بنابراین از اوباما هم نمی توان انتظاری جز اظهارات اخیرش را داشت زیرا چنانچه برخلاف میل اسراییلی ها سخن بگوید به پایان دوران ریاستش بر کاخ سفید رسیده است.
استفان سیزر گفت: برای مبارزه موثر با اسراییل باید چند اقدام هماهنگ و همزمان صورت گیرد. اول جامعه جهانی باید با اصرار بر بررسی جنایات جنگی اسراییل این رژیم را وادار کند تا از اقدامات ضد حقوق بشری خود دست بردارد. دوم آنکه کشورهای مختلف جهان باید با تحریم و بایکوت اسراییل جنبش بزرگی را بر علیه این رژیم نژادپرست به راه بیاندازند.
وی ادامه داد: مقابله با نژادپرستی باید در سرلوحه موضع گیری های سیاسی دولت ها قرار گیرد و در آخر اینکه همه کشورهای جهان باید با توسعه روابط اقتصادی و تجاری خود با فلسطین این دولت را در تامین مالی و در نهایت ایستادگی در برابر اسراییل توانمند سازند.
آساق 335** شماره 007 ساعت 07:55 تمام
۰ نفر