۲ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9237272
T T
۰ نفر

اختصاصی ایرنا/

۲ خرداد ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9237272
اختصاصی ایرنا/ واکنش دریابان شمخانی به تلاش امارات برای نزدیکی به ناتو/ پاسخ به ادعای جدید آمریکا علیه ایران ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/03/02 سیاسی.شمخانی.11 سپتامبر.دفاعی نظامی تهران - رییس مرکز مطالعات راهبردی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تلاش کشور امارات متحده عربی برای نزدیکی به سازمان نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: این اقدام امارات متحده عربی زمینه ای برای رسمی سازی حضور یک میهمان ناخوانده در منطقه است.
امیر دریابان علی شمخانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا درباره آینده چنین تحرکاتی در منطقه اظهارداشت: آینده روند این نوع اقدامات خلاف عرف سیاست داشتن رابطه مسالمت آمیز با همسایگان است.
رییس مرکز مطالعات راهبردی نیروهای مسلح در ادامه در خصوص حضور نیروهای نظامی فرامنطقه ای در منطقه خلیج فارس گفت: نیروهای خارجی نمی توانند تضمین کننده امنیت برای کشورهای منطقه باشند.
امیر دریابان شمخانی افزود: اصولا نا امن سازی در منطقه کار شرور منطقه یعنی صدام بود و امروز کسی چنین نقشی را در منطقه ایفا نمی کند که نیازمند چنین معادلاتی در منطقه باشیم.
** پاسخ به ادعای جدید آمریکا وی در پاسخ به سوالی در خصوص ادعاهای جدید آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حادثه 11 سپتامبر، افزود: آمریکایی ها با هدف رسیدن به برخی مطامع خود در منطقه به دنبال ارایه تصویر بد از جمهوری اسلامی ایران هستند دریابان شمخانی با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خاطرنشان کرد که آمریکاییها از هر واقعیت و غیر واقعیتی در جهت ارایه تصویر و چهره خشن و غیرمنطقی از کشورمان بهره برداری می کند.
آمریکا در جدیدترین اتهامات واهی خود علیه جمهوری اسلامی ایران کشورمان را متهم کرده است که به همراه حزب الله لبنان در طراحی حادثه 11 سپتامبر نقش داشته است.
وی با تاکید بر این که این موضوع یک ادعای کاملا دروغ، خلاف واقع و فاقد سندیت است اظهارداشت: این موضوع فقط یک اقدام رسانه ای و تبلیغاتی است که در مراحل قبل هم مطرح شده اما به دلیل فقدان پتانسیل و انرژی لازم همواره تیرش به سنگ خورده است.
عضو شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: اما همین حالا در تغییرات منطقه ای که وجود دارد آمریکا به دنبال ترسیم تصویری بد از جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای منطقه است و در این راستا از اختلافات داخلی گرفته تا این گونه موضوعات استفاده می کند و در دستور کار مقامات آمریکایی است.
امیر دریابان شمخانی خاطرنشان کرد: مهم آن است که ما نباید در چارچوب این استراتژی مقامات آمریکایی عمل کنیم و نگذاریم بستری فراهم شود که در موضوعات دیگر بتوانند به این هدف خود دست یابند.
وی با بیان این که مجله تایم در مقاله ای راجع به حادثه 11 سپتامبر نوشته است که اصولا برخی مسئولین ایرانی معتقدند که حادثه 11 سپتامبر ساخت آمریکا است، اظهارداشت: بر این اساس چگونه می شود که ایران در آن دست داشته باشد.
رییس مرکز مطالعات راهبردی نیروهای مسلح در ادامه بر این موضوع تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچ هدف، منفعت و هیچ منطقی را در پشت چنین کاری نمی بیند.
امیر دریابان شمخانی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با ادعای برخی رسانه های خارجی مبنی بر همکاری موشکی جمهوری اسلامی ایران با کره شمالی، این ادعا را رد کرد و گفت: ادعای همکاری موشکی ایران و کره شمالی ادعای غیرواقعی است که هر از چندگاهی از سوی رسانه های غربی مطرح می شود.
وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که ملت ایران در عرصه تجهیزات دفاعی ، خودکفا است.
سیام 1478** شماره 013 ساعت 09:40 تمام
۰ نفر