۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9236111
T T
۰ نفر

وزیر امورخارجه در گفتگو با ایرنا:

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9236111
وزیر امورخارجه در گفتگو با ایرنا: ایران و مصر مصمم به از سرگیری روابط هستند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/18 سیاسی.صالحی.ایران.مصر تهران- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه ایران و مصر مصمم به از سرگیری روابط هستند و اراده ای قوی از سوی هر دو طرف در این خصوص وجود دارد، گفت: در سفر به اندونزی برای شرکت در اجلاس وزیران خارجه غیرمتعهدها با وزیر امورخارجه مصر دیدار خواهم کرد.
علی اکبر صالحی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا، با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: دو کشور علاقمندی و تمایل صریح خود را برای از سرگیری روابط اعلام کرده اند.
وی افزود: ایران و مصر از ظرفیت های فراوانی در زمینه های مختلف برخوردار هستند که شرایط را برای از سرگیری روابط مشترک دوستانه در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی فراهم می آورد.
صالحی تاکید کرد که مسوولان دو کشور در سطوح رسمی در حال تبادل نظر و رایزنی برای گشایش صفحه جدید روابط فیمابین هستند.
وزیر خارجه کشورمان در توضیح این مطلب، افزود: در حال حاضر پیام های کتبی و شفاهی فراوانی بین دو طرف مبادله می شود و تماس های تلفنی متعددی بین مسوولان ایران و مصر انجام گرفته است.
صالحی با اشاره به سفر آتی خود به اندونزی به منظور شرکت در اجلاس وزرای خارجه کشورهای غیر متعهد،گفت که در حاشیه این اجلاس با نبیل العربی همتای مصری خود دیدار خواهد کرد.
صالحی همچنین از سفر معاون وزیر امور خارجه ایران در آینده نزدیک به قاهره به منظور تنظیم دستور جلسه این دیدار خبر داد.
وی از ایران و مصر به عنوان دو کشور مکمل یکدیگر یاد کرده و گفت : هر دو کشور جایگاه منطقه ای مهمی دارند و همکاری آنها به نفع منطقه و جهان اسلام خواهد بود.
صویر**1110** 1701 شماره 035 ساعت 12:46 تمام
۰ نفر