۶ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9235227
T T
۰ نفر

نخست وزیر ژاپن:

۶ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9235227
نخست وزیر ژاپن: حمایتهای ایرانیان موجب دلگرمی مردم ژاپن در زلزله و سونامی اخیر شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/06 سیاسی.سیاست خارجی.نخست وزیر ژاپن تهران- نخست وزیر ژاپن در پیامی با تقدیر از ابراز همدردی و حمایت کشورهای جهان بویژه ایران ، از مردم ژاپن در فجایع زلزله و سونامی اخیر این کشور نوشت: حمایتهای ایرانیان موجب دلگرمی فاجعه دیدگان زلزله و سونامی ژاپن شده است.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و فرهنگی سفارت ژاپن در تهران، نانوتو کان در این پیام فجایع اخیر زلزله و سونامی در این کشور را یک تراژدی خوانده و افزوده است: در خلال این سختی بود که به واقع مفهوم دوست آن باشد که گیرد دست دوست، در پریشانحالی و درماندگی را درک کردیم.
نخست وزیر ژاپن در این پیام که با عنوان ژاپن: راه بهبود و تولد دوباره منتشر شده با اشاره به همدلی 130 کشور جهان و حدود 40 سازمان بین المللی و شمار زیادی سازمان های غیردولتی با مردم ژاپن در زمان بروز این فجایع آورده است: مایلیم که توجه شما را به نیات خوب اکثریت عظیم ایرانیانی که همدردی و حمایت خود را ابراز کرده اند جلب کنیم.
وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر ایران دومین محموله کمک غذایی خود را به ژاپن ارسال کرده است که از این بابت سپاسگزاریم.
نانوتو کان افزوده است: ادای احترام نسبت به قربانیان زلزله اخیر ژاپن در استادیوم آزادی (تهران ) و توزیع غذا در میان فاجعه دیدگان زلزله و سونامی توسط بانوان دیپلمات ایرانی از دیگر حمایتهایی هستند که موجب دلگرمی مردم ژاپن شده است.
نخست وزیر ژاپن در این پیام نوید داده است که تمام تلاش خود را برای تحقق بازسازی آینده نگرانه که به انسانها امیدهای روشنی برای آینده بدهد به کار خواهد بست.
نائوتوکان همچنین زلزله وسونامی اخیر در ژاپن را بدترین بلاهای طبیعی خواند که این کشور از پایان جنگ جهانی دوم به خود دیده است .
وی افزود: بر این باورم که راه آورد این زمان دشوار پنجره ای ارزشمندی از فرصت ها در جهت تضمین تولد دوباره ژاپن خواهد بود.
سیام 2026** شماره 083 ساعت 16:08 تمام
۰ نفر