۶ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9235195
T T
۰ نفر

موافق کلیات لایحه بودجه:

۶ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9235195
موافق کلیات لایحه بودجه: بخش علم و فناوری در لایحه بودجه مورد توجه ویژه قرار گرفته است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/06 سیاسی.مجلس.لایحه تهران- نماینده مردم مسجد سلیمان گفت: به بخش سلامت و علم و فناوری در لایحه بودجه سال 90 بر اساس برنامه پنجم توسعه توجه ویژه ای شده است.
به گزارش خبرنگار سیاسی، امیدوار رضایی که در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق کلیات لایحه بودجه سال 90 سخن می گفت: افزود: هزینه سرانه تربیت نیروی انسانی متخصص در رشته های پزشکی توسط دولت در این لایحه دیده شده است.
وی ادامه داد: همچنین در این لایحه به تعیین عوارض کالاهای مضر از سوی وزارت بهداشت اشاره شده تا این عوارض در ردیف خاصی قرار گیرد.
امیدوار رضایی اظهار داشت: دربخش سلامت در این لایحه به پرداخت هزینه بیماران تصادفی از ردیف خاصی تاکید شده و حق بیمه پایه سلامت خانوار برای نخستین بار به صورت درصدی دیده شده است.
وی، تامین صد درصدی هزینه های ایثارگران، اختصاص یک درصد بودجه های ملی و استانی و شرکت ها برای ورزش از طریق چهار ردیف مستقل ورزش همگانی، قهرمانی، زیرساختها و بخش خصوصی و تعاونی ، اختصاص دو هزار میلیادر تومان به بخش سلامت، 410 میلیارد تومان برای درمان بیمارهای روحی و روانی و سوختگی، اختصاص یک هزار و 700 میلیارد تومان برای ساختمان خدمات اداری، 645 میلیارد تومان به بهزیستی و 378 میلیارد تومان به بنیاد شهید را از محاسن لایحه بودجه سال 90 اعلام کرد.
این موافق گزارش تلفیق لایحه 90 گفت: 110 میلیارد تومان برای درمان بیماران صعب العلاج، 300 میلیارد تومان برای بیماران تصادفی، رفع مشکل خودگردانی بیمارستان ها، انضباط مالی، ردیف خاصی برای سازمان غذا و دارو، سازمان جوانان و کمک به دستگاه ها برای توسعه ورزش از دیگر محاسن این لایحه است.
سیام 9105/** شماره 051 ساعت 13:24 تمام
۰ نفر