۲۸ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9234485
T T
۰ نفر

رحیم مشایی:

۲۸ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9234485
رحیم مشایی: قطعنامه ها هیچ تاثیری در اراده ملت ایران ندارد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/28 سیاسی.مراسم تجلیل.مشایی تهران ـ مشاور و رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به صدور قطعنامه های ضد ایرانی اخیر در آستانه نوروز و در طول سال های گذشته، به رشد سفرهای نوروزی مردم اشاره کرد و گفت: قطعنامه ها هیچ تاثیری در اراده ملت ایران ندارد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اسفندیار رحیم مشایی که روز یکشنبه در مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفرهای کشور و به نمایندگی از رییس جمهوری سخن می گفت، افزود: مردم این سرزمین باید شادمانه زندگی کنند و حقیقت دین همین است و هر کس بخواهد غیر از این را به مردم تحمیل کند، مردم نخواهند پذیرفت.
وی خاطر نشان کرد: برای استمرار گام های بزرگ ملت ایران و ارتقای جایگاه رفیع این ملت در جهان و تداوم ایستادگی ها در مقابل دشمنان باید دو کار بزرگ را سامان دهیم.
مشاور و رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: احساس عزت و بزرگی در ملت، غرور ملی و انبساط ملی باید تقویت شود.
وی با بیان اینکه جامعه افسرده انگیزه جوش و خروش ندارد ، تصریح کرد: هر انسانی که به دنبال عدالت است باید هزینه بدهد، توانمندی های درونی خود را بسیج کند و به فعلیت برساند و اینها جز با تقویت انبساط ملی امکانپذیر نیست.
مشاور رییس جمهوری از ایام نوروز به عنوان فرصت بسیار خوبی برای گشت و گذار و آشنایی با سابقه تاریخی و تمدنی کشور یاد کرد و گفت: زمانی که فردی سابقه تاریخی و تمدنی کشور خود را درک نکند چگونه می توان انتظار داشت از آمریکا نترسد بلکه باید بفهمد که می توانیم بایستیم و از این رو همه مردم باید برآورد دقیق و روشنی از پیشینه و شرایط کشور داشته باشند تا بتوانند عدالت را مطالبه کنند و در برابر بی عدالتی ها بایستند.
** تعداد سفرهای ایرانیان در نوروز در دنیا ممتاز است مشاور و رییس دفتر رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از خدمات شایسته بیش از 20 دستگاه اجرایی به مسافران نوروزی اظهار داشت: در دنیا سابقه سفر و گردش ها فراوان است و اگر در این زمینه کشورهای ممتاز و درجه اول نباشیم اما در مقام مقایسه و با در نظر گرفتن حدود دو هفته نوروز می توان گفت که حجم سفرهای انجام شده در ایران در دنیا ممتاز است.
رحیم مشایی خاطر نشان کرد: در کمتر کشوری چنین تحرکی در چنین حجمی و چنین مدت کوتاهی انجام می شود.
وی تصریح کرد: به عنوان کسی که مسایل مدیریتی و امنیتی کشور به خوبی می شناسد این نکته را می گویم که حجم اتفاقی که در نوروز رخ می دهد اگر برنامه ریزی نشود می تواندبه یک بحران بزرگ تبدیل شود و حال این که در سال های گذشته ما شاهد رشد منحنی سفرها بوده ایم و کیفیت خدمات ارائه شده نیز روبه رشد بوده است و بخش های دولتی و خصوصی خدمات شایسته ای را به مردم ارائه داده اند تا با کاستن از سوانح ناگوار و خدمات رسانی شایسته فضایی مطبوع، شادکننده و مفرح در کشور ایجاد کنند.
** حقیقت ایرانی فراتر از مرزهای جغرافیای سیاسی است رییس دفتر رییس جمهوری در ادامه از ایام نوروز به عنوان شادمان ترین لحظات ملی مردمی یاد کرد و گفت: این سنت حسنه در طول تاریخ با تقدیر و تجلیل ادیان الهی همراه بود و ادیان الهی با آن همراه شدند به همین دلیل در تاریخ ماند و البته کسانی بودند که در جهت خشکاندن آن حرکت می کردند.
وی با اشاره به احادیث پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت درباره عید نوروز گفت: در این سخنان تایید شده است که نوروز همه اش نیکی و خیر است، هم برای خانواده، هم برای محله و شهر و نیز در سطح ملی یک سرمایه بزرگ برای ایران محسوب می شود.
مشایی با اشاره به پاسداشت تمامیت ارضی کشور و آمادگی ایرانیان برای فدا کردن جان خود در این مسیر گفت: تقدیم جان در راه دفاع از میهن یک تکلیف ملی، شرعی، الهی و انسانی است اما ما بحثمان محدود به مرزهای جغرافیایی ایران نیست بلکه ما از هویت و هستی معنوی خود نیز دفاع می کنیم.
وی با تاکید بر این که مرزها به مرزهای جغرافیایی سیاسی محدود نمی شوند حوزه مرز فرهنگی ایران را یک واقعیت خواند و گفت: اگر می خواهیم از هویت و حیثیت خود دفاع کنیم نباید به مرزهای جغرافیای سیاسی بسنده کنیم.
رحیم مشایی تاکید کرد: حقیقت ایرانی فراتر از واقعیت جغرافیایی سیاسی ایران است و ما باید از مرزهای فرهنگی کشور دفاع کنیم.
وی با اشاره به مباحث طرح شده درباره مصادره برخی مفاخر حوزه فرهنگ و تمدن ایران مثل مولوی گفت: مولوی در بلخ به دنیا آمده و در قونیه وفات یافته است و حال آن که اگر بنا باشد که ما ایران را در محدوده جغرافیای سیاسی امروزمان بدانیم این شاعر به ما ارتباطی پیدا نمی کند.
وی خاطر نشان کرد: اگر از مرزهای فرهنگی کشور غافل شویم باید بخش مهمی از میراث تمدنی خود را نادیده بگیریم و از این رو ضرورت دارد نگاه وسیع تری درباره حوزه فرهنگی ایران داشته باشیم و جان خود را برای پاسداشت هویت ایرانی که در واقع هویت اسلام ناب است فدا کنیم.
رییس دفتر رییس جمهوری خاطر نشان کرد: اگر ایران امروز پرچمدار اهل بیت است دستاوردهای این پرچمداری، ایستادگی و مجاهدت در جغرافیای سیاسی ایران محدود نیست و بخش مهمی از تمدن ما از مرزهای سیاسی فراتر رفته است.
وی تاکید کرد: مکتب عصمت و طهارت افتخار ملت ایران و جهان اسلام است و در آینده نیز افتخار همه ملت های دنیا خواهد بود.
وی متذکر شد: با طرح بحث مرزهای فرهنگی ادعای مرزی نداریم و دنبال توسعه مرزهای کشور نیستیم اما ادعای فرهنگ جهانی ملت ایران را داریم.
وی گفت: زمانی که 42 کشور در سایه حکومت ایران زندگی می کردند دنیای دیگر چندان قیمتی نداشت و گویی این که همه جهان به نام ایران بود.
** ایران امروز یک قدرت مدعی در مدیریت جهانی است مشاور و رییس دفتر رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود معرفت بخشی به جوانان درباره جایگاه تاریخی ملت ایران را از ملزومات سپردن مسوولیتهای بزرگ به آنان دانست و گفت: در این صورت است که او آماده پذیرش مسوولیتهای بزرگ خواهد شد چرا که از انسانهای کوچک نمی توان انتظار کارهای بزرگ داشت.
رحیم مشایی با اشاره به تلاش شاه معدوم ایران در انتساب خود به فرهنگ و تمدن ایران افزود: شاه نه تنها هیچ شباهتی با این مقوله نداشت بلکه یک غلام حلقه به گوش آمریکا بود.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که امروز، ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی و در جبهه مقابل ایستاده است و یک قدرت مدعی در مدیریت جهانی است.
مشایی از انقلاب اسلامی به عنوان احیاکننده احساس عزت و بزرگی ملت ایران یاد کرد و گفت: اسلام ظرفیتهای زیادی دارد اما قابلیتهای ملتها متفاوت است و ایران از زمینه هایی برخوردار بود که توانست انقلاب اسلامی را بپروراند و اندیشه های دینی ایران را در تراز جدیدی به دنیا عرضه کند.
مشاور رییس جمهوری درباره دلیل نقش آفرینی ایرانیان در پایه گذاری فرهنگ و تمدن اظهار داشت: این امر به آن دلیل بود که ایرانیان تمدن داشتند، آشنا و گوهرشناس بودند و حرفها و اندیشه های والا را قدر می شناختند.
وی تاکید کرد: امروز ملت ایران از آگاه ترین و قدرشناس ترین ملتهای دنیا نسبت به گوهرهای انسانی و الهی است.
رحیم مشایی خاطرنشان کرد: مفاهیم والایی چون عدالت، آزادی، شرف و عزت باید در ملتی قیمت داشته باشد تا جان خود را در دفاع از آن فدا کند.
** ملت ایران فارغ از جوسازی ها نوروز را پاس می دارد رییس دفتر رییس جمهوری در ادامه سخنان خود در مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفرهای کشور با اشاره به مباحث طرح شده درباره نوروز گفت: سلیقه های شخصی قابلیت تحمیل به ملت ایران را ندارد و ملت یاران فارغ از جوسازی ها نوروز را پاس می دارد.
وی گفت: خوشبختانه نوروز در سطح جهانی به جایگاه شایسته ای رسیده است و به عنوان میراث معنوی، از سوی دولت انقلابی، خط امامی و ولایی احمدی نژاد ثبت ملی شد و با همکاری ده کشور ثبت جهانی شده است و سازمان ملل روز جهانی نوروز را در تقویم خود می پذیرد.
رحیم مشایی گفت: نوروز پرچمی در اهتزاز است که نام ایران انقلابی اسلامی را در جهان به اهتزاز در می آورد.
وی افزود: نوروز فرصتی بزرگ برای ملت ایران است تا حلقه ارتباطی آسمان و زمین را به درستی تبیین کند و چهره زیبای دین و اسلام ناب را به مردم جهان عرضه کند.
رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به این که روز جاری به روایتی مقارن با سالروز شهادت حضرت زهرا (س ) است، این مناسبت را تسلیت گفت و اظهار داشت: ملت ایران مطالبه گر خون حسین (ع) است و در احقاق حق حسین (ع) منفعل نیست و ایستاده است و ولایت فقیه تکلیف بزرگ ملت ایران در دوران کنونی است تا حق مطالبه شود.
رحیم مشایی در بخش دیگری از سخنان خود فراهم آمدن تسهیلات سفرهای نوروزی را نیازمند همکاری همه جانبه دستگاههای مختلف کشور خواند و از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت کشور، استانداران و شهرداران، پلیس راهور و امنیت، وزارتخانه های راه و ترابری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش و سایر دستگاهها که در ایام تعطیل نوروز، خدمات رسانی به مردم را تعطیل نکردند تقدیر و تشکر کرد.
وی در این رابطه از وزارت آموزش و پرورش به عنوان میزبانی شایسته در سطح ملی نام برد و گفت: این وزارتخانه به تنهایی یک دولت است و بار سنگینی از مسوولیتها را می پذیرد.
** نوروز نمایش عظیم سرزندگی، بیداری و رضایتمندی ملت ایران است به گزارش ایرنا، رحیم مشایی خطاب به حاضرین ادامه داد: نوروز شما در دنیا و در مقیاسی جهانی یک نمایش عظیم، سرزنده، بیداری، انبساط و رضایتمندی ملت ایران است.
وی با اشاره به اینکه در هنگام به هم ریختگی منطقه، نوروز در ایران بزرگ شمرده می شود و کشورهای بسیاری در این مراسم شرکت می کنند، تصریح کرد: این نشان دهنده آن است که ایران سرزمین باثبات و پایداری است و ملت آن آگاه، هوشیار و سرزنده است.
مشاور و رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به اینکه یکی از قطعنامه های صادر شده علیه ایران همزمان با شب نوروز بود، افزود: فردای آن روز میلیون ها سفر نوروزی در کشور انجام شد و این بدان معناست که قطعنامه ها هیچ تاثیری در آحاد ملت ندارد.
رحیم مشایی گفت: دشمنان می خواهند که بر ملت و دولت ایران فشار آورند تا از مواضع خود عقب نشینی کند اما هیچ گاه به نتیجه نخواهد رسید.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر ملت در صحنه نباشد هیچ کس نمی شماره 095 ساعت 16:48 تمام
۰ نفر