۲۸ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9234393
T T
۰ نفر

نخستین اجلاس سه جانبه در ارومیه/

۲۸ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9234393
نخستین اجلاس سه جانبه در ارومیه/ داوود اوغلو: در اجلاس ارومیه، از دریای خزر تا دریای سیاه و اقیانوس هند را پیوند زدیم ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/28 سیاسی.اقتصادی.اجلاس سه جانبه ارومیه.وزیر خارجه ترکیه ارومیه - وزیر امور خارجه ترکیه گفت: در نخستین اجلاس سه جانبه وزیران امور خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در ارومیه، از دریای خزر تا دریای سیاه و اقیانوس هند را پیوند زدیم.
احمد داوود اوغلو در پایان نخستین اجلاس سه جانبه وزیران امور خارجه سه کشور همسایه، از این اجلاس به عنوان سرآغاز اجلاس مشترک وزیران امور خارجه سه کشور ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در تاریخ مناسبات سه کشور که در تاریخ ماندگار شد، یاد کرد.
وی، با اشاره به اینکه امروز، در تاریخ مناسبات سه کشور دوست و همسایه یک روز به یاد ماندنی است، اجلاس مشترک وزیران امور خارجه سه کشور در ارومیه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این اجلاس گام مهم و بزرگ تاریخی در گسترش مناسبات سه کشور است.
وزیر امور خارجه ترکیه به خبرنگاران گفت: در این اجلاس تصمیم بر آغاز توسعه مناسبات همه جانبه بویژه در زمینه های اقتصادی، فرهنگی بوده و می توان گفت درآن از دریای خزر تا دریای سیاه واقیانوس هند را بهم پیوند زدیم.
داوود اوغلو افزود: این اجلاس هر شش ماه یک بار برگزار خواهد شد.
وزیر امور خارجه ترکیه همچنین از میهمان نوازی استاندار آذربایجان غربی و مردم خوب شهر ارومیه قدردانی کرد.
587 شماره 003 ساعت 07:13 تمام
۰ نفر