۸ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9232947
T T
۰ نفر
خروش طلاب غیر ایرانی قم درمحکومیت کشتار مسلمانان بحرین ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/08 سیاسی.راهپیمایی طلاب.وقایع بحرین قم ـ صدها نفر از طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی العالمیه در قم راهپیمایی پرشوری در محکومیت کشتار مسلمانان و شیعیان بحرین برگزار کردند.
به گزارش ایرنا، در این راهپیمایی که روز دوشنبه،از مجتمع آموزش عالی فقه (مدرسه حجتیه ) به طرف حرم مطهر حضرت معصومه (س ) برگزار شد شرکت کنندگان با شعارهای مختلف به زبان های عربی و فارسی انزجار خود را نسبت به وقایع اخیر و کشتار مردم مظلوم بحرین ابراز کردند.
یکی از طلاب بحرینی در سخنانی که به زبان عربی ایراد کرد به محکومیت کشتار مسلمانان بحرینی پرداخت و گفت: حکام بحرین بدانند نمی توانند با بیداری اسلامی ملت بحرین مقابله کرده و محکوم به سقوط هستند.
وی افزود: توطئه قبایلی و طائفه ای جلوه دادن قیام ملت بحرین، محکوم به شکست بوده و همه آزادیخواهان دنیا می دانند که این ملت بحرین است که حق آزادی و مشارکت را می طلبد.
وی گفت: ملت بحرین واهمه ای از این فشارها و تهمت ها ندارد و مشتاق به شهادت بوده و با اقتدا به شهدای مبارزه، تا پیروزی راه خود را ادامه می دهند.
الموت لاسراییل، الموت لامریکا، مرگ بر آل سعود، مرگ بر آل خلیفه ،آل خلیفه یا صهیون جیش محمد قادمون و هیهات منا الذله، از جمله شعارهای بود که در این مراسم از سوی طلاب سر داده شد.
در این راهپیمایی طلاب از کشورهای مختلف از جمله، بحرین، عربستان، قطر، عراق، افغانستان، هند، پاکستان، مالزی، اندونزی، ترکیه، زامبیا، گینه، سریلانکا، آذربایجان و فرانسه، هلند، آمریکا و ... حضور داشتند.
همچنین تعدادی از طلاب در این مراسم، کفن پوش حاضر شده بودند که بر روی کفن هایشان شعارهایی از جمله اما النصر او الشهاده و هیهات منا الذله نوشته شده بود.
در این مراسم دهها نفر از خواهران طلبه خارجی نیز شرکت کرده و با شور خاصی شعار می دادند.
پلاکاردهایی حاوی عکس های از رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره )، تصاویری از فجایع به وقوع پیوسته در بحرین، عکس شهدای بحرینی ، کاریکاتورهای سران مرتجع عرب و پلاکاردهایی حاوی شعارهایی از جمله المقاومه لن تدمر ابدا، حی علی الجهاد ، قلوبنا معکم و دعاء نا لکم یا جیش بحرین و الی الجحیم یا حکام العرب در دست راهپیمایان بود.
اجتماع طلاب خارجی به صدور بیانیه ای پایان یافت ؟ در بخش های از این بیانیه 5 ماده ای آمده است: حرکت مردم بحرین یک حرکت ملی است و محرک آن ظلم و فساد و به حاشیه راندن ملت است،لکن مستکبران و اذنابشان درمنطقه برای ناکام ماندن این انقلاب رنگ طایفه ای بدان داده اند.
همچنین در بخش دیگری از این بیانیه ذکر شده:ملت قهرمان بحرین به رغم تمامی خشونت ها و وحشی گری ها که در حقش انجام می شود همچنان به روش مسالمت آمیز خود در گرفتن حقوق مشروع و پایمال شده خود ادامه می دهد.
در بخشی از بند پایانی این قطعنامه آمده است:ما طلاب خارجی حوزه علمیه قم از تمامی سازمان های بین المللی حقوق بشری که تاکنون سکوت اختیار کرده اند می خواهیم این سکوت مرگبار را بشکنند و از حقوق مظلومان دفاع کنند.ک/ 569 / /380 شماره 043 ساعت 14:55 تمام
۰ نفر