۸ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9232908
T T
۰ نفر

رییس جمهوری ترکمنستان :

۸ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 9232908
رییس جمهوری ترکمنستان : جشن نوروز فرصتی برای تبادل نظر کشورها است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/08 سیاسی.رئیس جمهور ترکمنستان.ایران.ترکمنستان تهران - رییس جمهوری ترکمنستان گفت: جشن جهانی نوروز فرصتی است که کشورها گردهم آمده و روی مسایل گوناگون گفت و گو و تبادل نظر کنند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا ، قربان قلی بردی محمد اف یکشنبه شب در آیین رسمی دومین جشن جهانی نوروز افزود : جای خوشحالی است که آبا و اجداد ما این جشن را باشکوه برپا می کردند.
وی اظهار داشت: برادر عزیزم آقای احمدی نژاد ما را در این جا گرد آورده و به ما فرصت داده است که این جشن را باشکوه هرچه بیشتر تجلیل کنیم.
رییس جمهوری ترکمنستان با اشاره به اینکه تصمیم گرفته شده است که جشن جهانی نوروز هر سال در یکی از کشورهای حوزه تمدنی نوروز برگزار شود، گفت: ترکمنستان آماده میزبانی این جشن است.
بردی محمد اف افزود : این جشن باید در یک فضای باز و با مراسم های ملی و سنتی بیشتری برگزار شود.
رییس جمهوری ترکمنستان با اشاره به اینکه نوروز، اسفند سال 1388 در مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان یک آیین و جشن بین المللی به تصویب رسید ، آن را مایه افتخار بزرگی دانست.
بردی محمد اف ضمن تبریک نوروز به همه شرکت کنندگان دومین جشن نوروز اظهار داشت: برای ملت ها سلامتی و شکوفایی هرچه بیشتر آرزومندم.
محمود احمدی نژاد روز یکشنبه در دومین جشن جهانی نوروز میزبان حامد کرزای رییس جمهوری افغانستان،امامعلی رحمان رییس جمهوری تاجیکستان، قربان قلی بردی محمداف رییس جمهوری ترکمنستان،سرژسرکیسیان رییس جمهوری ارمنستان و جلال طالبانی رییس جمهوری عراق بود.
در این مراسم همچنین رییس مجلس پاکستان، معاون رییس جمهوری زنگبار، معاونان نخست وزیران ترکیه و آذربایجان، وزرای خارجه لبنان و عمان، وزیر بهداشت، رفاه و خانواده هند، وزیر فرهنگ قرقیزستان، معاون رییس مجلس قزاقستان، دبیرکل اکو و سفرای ازبکستان و سنگاپور حضور داشتند.
**سیام **1532**1568**9012 شماره 003 ساعت 07:05 تمام
۰ نفر