۱۰ دی ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 9217708
T T
۰ نفر
شهردار تهران: طرح مجلس برای مهار قیمتها درست و ضروری است # تهران بزرک،خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/10/83 داخلی.اجتماعی.اقتصاد.احمدی.دولت.الگو شهردار تهران گفت: طرح اخیر مجلس شورای اسلامی در مهار قیمت ها اقدامی درست و ضروری است. به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شهرداری تهران ،محمود احمدی نژاد در جمع دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) همچنین گفت: 15 سال است که با توسل به یک الگوی اقتصادی ، تجربه ای ناموفق در کشور تکرار شده است و هر روز که می گذرد ابهام و گرفتاری بیشتری در این الگوی اقتصادی احساس می شود . احمدی نژاد ضمن تاکید بر ضرورت تغییر الگوی کنونی اقتصادی از سوی دولت گفت : تصمیم گیرندگان اقتصاد کشور هر سال با تحمیل یک تنش سنگین اقتصادی بر جامعه ، همه ارکان اقتصادی را متزلزل می کنند. وی گفت: هیچ کس گزارش نمی دهد که حاصل این کار در 15 سال گذشته چه بوده و چرا این روند تا کنون منجر به کاهش مصرف انرژی و افزایش درآمدهای دولت نشده است . احمدی نژاد تصریح کرد: اجرای مکرر یک الگوی ناموفق اقتصادی ، جز سلب امکان برنامه ریزی اقتصادی ، دستاورد دیگری نداشته است . وی افزود :تمامی مناسبات اقتصادی کشور در هر سال به بهانه افزایش قیمت بنزین دچار تزلزل می شود. شهردار تهران گفت: با این کار فضایی مبهم ، ناپایدار و غیر قابل پیش بینی بوجود می آید و اصولا در چنین فضایی ، سرمایه گذاری شکل نمی گیرد و این درحالی است که سرمایه گذاری یک نیازاصلی برای شکوفا کردن اقتصاد ملی محسوب می شود . احمدی نژاد افزود: افزایش قیمت بنزین مطلقا منجر به کنترل رشد مصرف بنزین نشده و این امر به معنای آن است که باید به دنبال اصلاح ساز و کارهای جدیدی برای اقتصاد کشور باشیم . وی درعین حال گفت که" اقتصاد رها " در هیچ کجای دنیا وجود ندارد به خصوص درشرایطی که جنک اقتصادی دنیا را فرا گرفته است. وی افزود : هیچ کشوری مرزهای اقتصادی خود را باز نمی گذارد و اعمال شیوه های درست کنترلی در اقتصاد کشور امری ضروری است . شهردار تهران برنامه چهارم توسعه اقتصادی را نیازمند اصلاحات دانست و گفت : مسئولان کشور باید نگاه اقتصادی خود را تغییر دهند. وی مدیریت بسیجی را مدیریت قرن بیست و یکم توصیف کرد و گفت : مدیریت بسیجی یعنی مدیریت عالمانه ، شجاعانه ، خستگی ناپذیر و فداکارانه و چنین مدیریتی قادر است سرنوشت تاریخ را رقم بزند . احمدی نژاد افزود : مدیران بسیجی کسانی هستند که به عرصه های اجتماعی و مدیریتی عالمانه می نگرند ، از تعصبات و تعلقات به دور هستند و با ترویج فرهنک خدمتگزاری ، کام مردم را شیرین می کنند . وی گفت : مدیریت بسیجی، نسل اول و دوم را در عرصه انقلاب و دفاع مقدس پیروز کرد و بدون تردید مدیران بسیجی ، نسل سوم را نیز پیروز خواهند کرد.
شهردار تهران نقد دولت ها را ضروری و برای تعیین سرنوشت کشور مفید دانست و افزود : نقد و بررسی نقاط قوت و ضعف دولت ها با هدف اصلاح روندهای اشتباه در دولت بعد ، یک روش علمی و مفید است . احمدی نژاد گفت : اما متاسفانه عطش کسب قدرت در برخی از احزاب سیاسی، فرصت را از پیدایش یک فضای آرام و منطقی برای نقد منصفانه و عالمانه عملکرد دولت سلب می کند. وی حاکمیت عدالت را معنا بخش آزادی دانست و افزود: آزادی تنها در سایه حاکمیت عدالت است که معنا و مفهوم پیدا می کند . وی از تصمیم نسل سوم انقلاب برای ایجاد یک جامعه پیشرفته و مقتدر اسلامی سخن به میان آورد و خطاب به دانشجویان گفت: برای تحقق این هدف مهم ، دانشجویان کشور از استعداد ، فهم ، توان ، دانش و اراده کافی برخوردارند.
احمدی نژاد افزود : لازم است شرایط سیاسی و مدیریتی کشور اصلاح شود تا این انرژی عظیم آزاد شود و در خدمت این هدف والا قرار گیرد . تهرام/2336/682/1666
۰ نفر