۱۷ مهر ۱۳۸۳، ۰:۰۱
کد خبر: 9204017
T T
۰ نفر
هاشمی رفسنجانی: ایران نمی تواند جنایات رژیم صهیونیستی را بپذیرد # تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/07/83 داخلی.سیاسی.نمازجمعه آیت الله"اکبر هاشمی رفسنجانی" گفت : جمهوری اسلامی ایران بیش از سایر کشورها اقدامات تروریستی را محکوم می کند، اما نمی تواند بپذیرد که رژیم صهیونیستی هر جنایتی را انجام دهد و مردم مظلوم فلسطین دست بسته باشند. وی درخطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران بااشاره به انفجار اخیر "طابا" در منطقه مرزی فلسطین اشغالی و مصر،افزود: جمهوری اسلامی ایران بیش از سایر کشورها اقدامات تروریستی را محکوم می کند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ایران خود بیشترین صدمات را از تروریست ها متحمل شده است. خطیب نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: اندیشمندان و عقلای غرب که برای هر اتفاقی نسخه ای می پیچند چرا نسخه ای برای جلوگیری از ظالم دست نشانده خود "اسراییل" نمی پیچند؟" آیت الله هاشمی رفسنجانی بابیان اینکه "هفته ای که گذشت تلخ ترین هفته در مسایل مردم فلسطین بود"، گفت: اسراییل دراین هفته هر روز باتوپ و تانک به بهانه پرتاب موشک دست ساز به نام قسام به شهرک های اسراییلی حمله و بسیاری از فلسطینان را دستگیر، مجروح و شهید کردند. وی ادامه داد: کشور جعلی که تمامی ابزار سرکوب حتی بمب هسته ای را با کمک آمریکا دراختیار دارد، باپرتاب راکتی که قدرت نشانه گیری نیز ندارد آنقدر خشمگین می شود که دست به حملات وحشیانه عیله مردم بی دفاع می زند. وی افزود: اتحادیه عرب انصافا در این زمینه ضعیف عمل کرده است، باید در مقابل حوادث این ملت شرمسار باشد. امام جمعه موقت تهران به شکایت اتحادیه عرب به شورای امنیت و محکومیت اقدامات اسراییل نسبت به فلسطینیان اشاره و تاکید کرد که محکومیت اسراییل در شورای امنیت نیز توسط آمریکا وتو شد. آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: نظام داوری جهانی ظالمانه است، و وتو کردن محکومیت جنایات اسراییل توسط آمریکا بهترین سند اقدامات ظالمانه آمریکا به شمار می رود. وی افزد: حق وتو در شورای امنیت دراختیار کشورهایی است که تنها منافع استعماری خود را در نظر دارند و هیچ چیز آنها را قانع نمی کند. وی یادآور شد: انتظار دارند مردم جهان این اقدامات غیرانسانی را ببینند و ساکت بنشینند و اگر کسی اقدامی کند، حامی تروریسم لقب می گیرد. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام درمورد انفجار "طابا" در منطقه مرزی فلسطین اشغالی و مصر نیز گفت: این شهر تفریحی که مکان خوشگذرانی اسراییلی ها است بامداد جمعه منفجر شد،هنوزهیچ گروه و شخصی نیزاین انفجار را برعهده نگرفته اند، حتی این انفجارممکن است، حادثه باشد، اما دنیا را پرسروصدا کرده اند.
وی همچنین بامحکوم کردن اقدامات آمریکا در عراق، گفت:آمریکا که به بهانه نجات مردم عراق از شر صدام حسین به این کشور حمله کرد، هر روز شهرهای عراق را بمباران می کند. امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: کشوری که خود را صاحب اختیار عراق می داند اینگونه با عراقیان رفتار می کند. آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: وجدان استکبار، وجدان بی رحمی و خشونت است، آنها درنده هستند. خطیب نماز جمعه این هفته تهران در بخشی دیگر از سخنانش با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، پلیس را ضامن امنیت کشور دانست. آیت الله هاشمی رفسنجانی با قدردانی از زحمات کادر نیروی انتظامی در کشور ، گفت: خدمات نیروی انتظامی بسیار خوب است اما اشکالاتی نیز وجود دارد که رسانه ها نیز مطرح کرده اند. وی بر ضرورت سلامت اخلاقی، آموزش و تجهیزات مدرن نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با کشورهای پیشرفته، هنوز ابزار و تجهیزات به روز و نیروی انسانی لازم را در اختیار ندارد و امکاناتی که بتواند انجام وظیفه رابرای نیروی انتظامی آسان کند، کم است.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: گزینش نیروی یک پلیس همانند گزینش یک قاضی است باید ضوابط جدی در گزینش و تربیت آنها وجود داشته باشد که خوشبختانه این مسیر به سوی تکامل پیش می رود. آیت الله هاشمی رفسنجانی در سخنان خود، همچنین به 18 مهرماه روز جهانی پست اشاره کرد و گفت: مقایسه تعداد محموله های پستی نسبت به سرانه جمعیت کشورهای پیشرفته نشان می دهد که ایران در این زمینه بسیار عقب است. وی استفاده از پست را صرفه جویی در وقت بیان کرد و گفت: فرهنک استفاه از پست در کشور ما بسیار ضعیف است چراکه به وقت ارزش نمی دهیم و افراد ترجیح می دهند کارهارا خود انجام دهند. خطیب نماز جمعه این هفته تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به 23 مهر روز جهانی استاندارد (14 اکتبر)، فرهنک استاندارد درکشور را بسیار ضعیف دانست و گفت: درسال های اخیر در زمینه استاندارد کردن تولیدات اقدامات موثری انجام شده است. وی توجه به استاندارد تولید را عاملی در خرید کالاهای داخلی دانست و گفت: قاچاق کالاهای خارجی ضربه ای به تولیدات داخلی زده است،اگر خواستار ورود به صحنه رقابت جهانی هستیم، نمی توان تولیدات معیوب و غیراستاندارد داشت. خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین 24 مهرماه روز پیوند اولیا و مربیان و روز جهانی نابینایان را گرامیداشت. سیام. 1336/ 1064
۰ نفر