میزگرد ایرنا /  اثرگذاری جهاد تبیین در مشارکت  انتخاباتی

لارستان- ایرنا-در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سه نفر از فعالان دانشجویی از جنوب استان فارس با شرکت در میزگرد خبری ایرنا لارستان، نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون ساز و کارهای مشارکت بالای انتخابات رئیس جمهوری بیان کردند.

به گزارش ایرنا، در این میزگرد دانشجویی که روز یکشنبه در دفتر ایرنا لارستان برگزار شد «ایوب کریمی حقیقی، مسئول بسیج دانشجویی مجتمع آموزش عالی لارستان، صدیقه سلطانی، مسئول فرهنگی هیات دانشجویی محبان حسین(ع) و علی اکبر شمسی، فعال دانشجویی» شرکت داشتند.

مسئول بسیج دانشجویی مجتمع آموزش عالی لارستان در این میزگرد گفت: مشارکت بالا نشان از مقبولیت بالای نظام دارد و وقتی از بیرون به کشور نگاه شود، می گویند مردم پشت کشورشان هستند و از آن حمایت می کنند.
ایوب کریمی حقیقی ادامه داد: امام خمینی(ره) با مطرح کردن شعار نه شرقی نه غربی، دوگانه موجود در دنیا را به هم زد و لذا دشمنی ها برای زمین زدن نظام مستقل جمهوری اسلامی شروع شد که در برهه ای با راه اندازی جنگ تحمیلی همراه بود و امروز دشمن با تبلیغات و جنگ نرم، با استفاده از شکاف ها و برخی نارضایتی های موجود در جامعه، تلاش می کند مردم پای صندوق های رای حاضر نشوند تا مقبولیت نظام را زیر سوال ببرند.

میزگرد ایرنا /  اثرگذاری جهاد تبیین در مشارکت  انتخاباتی

کریمی تاکید کرد: اما مردم باید توجه باشند که پشتوانه مردمی برای کشور بسیار مهم است و مشارکت پایین در انتخابات، دشمن را به این جمع بندی می رساند که فشارها و تحریم ها تاثیرگذار بوده و باید این معادله را به هم بزنیم.
وی تصریج کرد: عنوان «جمهوری» در کشور جمهوری اسلامی ایران، صرفا یک شعار نیست و از همان روز اول تشکیل، تکیه این نظام به رای مردم بوده است و تا به امروز این نگاه ادامه داشته و خواهد داشت.
او در پایان به نقش دانشجویان اشاره کرد و گفت: ما دانشجویان یک حلقه میانی بین مردم و مسئولان هستیم و باید علاوه بر مطالبه گری، نقش تبیین اقدامات خوبی که در دولت انجام می شود را نیز ایفا کنیم.

تمرکز باید روی خدمات دولت باشد
مسئول فرهنگی هیات دانشجویی محبان حسین(ع) در ادامه این میزگرد گفت: همه ما در میدان انتخابات وظیفه داریم و نقش دانشجو در این میان نقش پررنگ تری است؛ البته دانشجویان نباید فقط به دانشگاه اکتفا کنند و باید حوزه اثر خود را وسیع تر ببینند.
صدیقه سلطانی افزود: متاسفانه عده ای با برداشت اشتباه نسبت به مقوله انتخابات بی تفاوت هستند؛ اما باید در مرحله اول روی خدمات دولت قبل متمرکز شد تا مشخص شود با انتخاب فرد اصلح است که تغییر واقعی حاصل خواهد شد.
سلطانی اضافه کرد: در مرحله بعد معیارهای فرد اصلح را به مردم معرفی کنیم تا بتوانند از بین نامزدهای موجود، با تطبیق معیارها بهترین نامزد را انتخاب کنند؛ همانطور که رهبری در سخنان اخیر خود معیارها را معرفی کردند و از جمله می توان به داشتن برنامه برای استقلال کشور، مبارزه با فساد، مشکلات موجود و منافع ملی اشاره کرد.

میزگرد ایرنا /  اثرگذاری جهاد تبیین در مشارکت  انتخاباتی


او در پایان تاکید کرد: تجربه ثابت کرده که مردم به هر دلیلی از یکدیگر فاصله گرفتند دشمن سکوت نکرده و از آن سوء استفاده کرده است و در این انتخابات نیز باید شرکت کنیم و با وجود مشکلاتی که همه ما کم و بیش در جامعه لمس می کنیم، همبستگی خود را نشان دهیم.

میزگرد ایرنا /  اثرگذاری جهاد تبیین در مشارکت  انتخاباتی

نگاه مردم به کارآمدی را با جهاد تبیین عوض کنیم
علی اکبر شمسی دانشجوی دیگر شرکت کننده در این میزگرد انتخاباتی اظهار داشت: هر مسئولی نقاط قوت و ضعفی دارد اما ویژگی اساسی برای یک رئیس جمهور این است که مدیر و مدبر و با تقوا باشد و شهید عزیز آیت الله رئیسی روحیه جهادی و کار خستگی ناپذیر باعث شد نگاه بسیاری از مردم به انتخابات و کل نظام عوض شود.
این فعال دانشجویی و جهادی ادامه داد: فرد اصلح را می توان با موارد دیگری نیز از جمله بررسی سوابق نامزدها، مسئولیت پذیری در سمت های قبلی، عدم توجه به حاشیه ها و اهل عمل با روحیه جهادی بودن شناسایی کنیم.
شمسی تاکید کرد: وظایف قشر دانشجو با وظایف دیگر اقشار جامعه متفاوت است چرا که به گفته شهید بهشتی دانشجو موذن جامعه است و اینکه عده ای صرفا نزدیک به ایام انتخابات به یاد بالا بردن مشارکت می افتند، درست نیست و این موضوع باید ریشه یابی شود.
شمسی در ادامه افزود: بسیاری از مردم و خصوصا کسانی که در انتخابات شرکت نمی کنند نگاه نادرستی به کارآمدی نظام دارند و معتقدند نظام ما یک نظام سیاسی کارآمد نیست.
وی تشریح کرد: در سخنان مقام معظم رهبری دیده می شود که برای ارزیابی کارآمدی باید نگاه کلان داشته باشیم و بخشی از این نوع نگاه باید به وسیله جهاد تبیین ایجاد شود و به خصوص قشر دانشجو در این زمینه وظیفه دارد.
او در پایان افزود: وقتی بتوانیم ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نظام را تبیین کنیم می توان کارآمدی نظام را اثبات کرد و وقتی این اتفاق افتاد مشکل مشارکت پایین در انتخابات به صورت ریشه ای حل می شود.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ هشتم تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha