۹ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۳۹
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85494087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دارو، ورزش و آرامش نقش مهمی در کنترل بیماری ام اس دارند

دزفول – ایرنا – متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ ام اس گفت: دارو، ورزش و آرمش سه رکن مهم در کنترل بیماری ام اس است که توجه به این سه نکته می تواند نقش مهمی در جلوگیری از ورود این بیماری به مرحله تهاجمی دارد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی صحراییان عصر چهارشنبه در همایش روز جهانی بیماری ام آی در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با بیان اینکه اضطراب و سیگار از عوامل تشدید کننده ام اس است اظهار کرد: پس از هر بار برگزاری کنکور به دلیل ایجاد اضطراب شدید در افراد، به طور معمول با افزایش بیماران ام اس مواجه هستیم.

وی ادامه داد: ایجاد محیط آرام در خانواده ها و جامعه یکی از عوامل مهم در کنترل و جلوگیری از بروز بیماری ام اس است.

این متخصص مغز و اعصاب افزود: جلوگیری از استعمال دخانیات و فعالیت ورزشی از جمله اقدامات مهم در جلوگیری از بروز بیماری ام اس است.

وی تصریح کرد: فعالیت ورزشی و بدنی کمک بسیار زیادی در کنترل بیماری و جلوگیری از ورود بیماری ام اس به مرحله تهاجمی می کند و به همین دلیل ایجاد محیط امن برای فعالیت ورزشی این بیماران ضرروی است.

امام جمعه دزفول نیز در این همایش با بیان اینکه انسان موجودی است که در سختی آفرینش شده است گفت: همه قدرت ها و عزت ها متعلق به خداست و رسیدن به عزت و قدت راهی جز اتصال به قدرت لایزال الهی ندارد.

حجت الاسلام مسعود بهرامپور توکل به خدا و اجتناب از ناامیدی را ۲ توصیه به همه بیماران دانست و افزود: چه بسیار بیماران جواب کرده ای که عمری طولانی تر از افراد سالم دارند و چه بسیار بیماری که توانایی به مراتب بیشتر از افراد سالم دارند.

وی با بیان اینکه راضی شدن به رضایت الهی موجب عزت و قدرت می شود گفت: راضی شدن به رضای الهی درس بزرگ امام حسین(ع) در صحرای عاشوراست که بیماران در بستر بیماری ضمن تلاش برای درمان، باید به رضای الهی راضی باشند.

به گزارش ایرنا، روز جهانی ام‌اس هر سال در سی‌ام می (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) برگزار می‌شود. شعار این روز در سال ۲۰۲۵، «تشخیص به موقع ام‌اس من» تعیین شده است.

بیماری ام اس یک بیماری عودکننده است که انواع مختلفی دارد؛ فرد بیمار مبتلا به نوع خفیف آن همانند فرد سالم مشغول فعالیت است و حتی در بسیاری از موارد، فرد از بیماری خود بی اطلاع است و در نوع شدید قدرت حرکت از فرد گرفته شده و زمین گیر می‌شود.

بیماری ام اس یک بیماری مربوط به سیستم عصبی است که می‌تواند مغز و نخاع را تحت تأثیر قرار دهد؛ این بیماری باعث ایجاد طیف وسیعی از علائم بالقوه از جمله مشکلات بینایی، مسائل مربوط به حرکت دست یا پا و مشکلات احساسی می‌شود.

ام اس بیشتر در افراد بین ۲۰ تا ۳۰ سال تشخیص داده می‌شود اما ممکن است در هر سنی رخ دهد؛ زنان ۲ تا سه برابر بیشتر از مردان دچار این بیماری می‌شوند.

۶۰۰ بیمار ام اس در این شهرستان تاکنون شناسایی شده است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha