۵۰ میلیارد ریال به بزرگترین آزمایشگاه نفتی شرق کشور اختصاص یافت

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: برای تکمیل بزرگترین آزمایشگاه مرجع مشتقات نفتی شرق کشور در بیرجند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت تا به‌زودی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز یکشنبه در دیدار معاون سازمان ملی استاندارد افزود: این آزمایشگاه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل نیاز به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

وی ادامه داد: از این میزان امروز ۵۰ میلیارد ریال توسط سازمان ملی استاندارد تخصیص و ۵۰ میلیارد ریال نیز توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ابلاغ شد که به‌زودی تخصیص می‌یابد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با راه‌اندازی بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه فرورده‌های نفتی در استان نمونه‌گیری مشتقات تسهیل و زمینه صادرات بیشتر در استان نیز فراهم می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان‌جنوبی هم گفت: ساختمان بزرگترین آزمایشگاه مشتقات نفتی تکمیل و اکثر تجهیزات خریداری شده است و برای تکمیل آزمایشگاه باید ۲ دستگاه با هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیارد ریال خریداری و نصب شود.

مهدی دستورانی افزود: با راه‌اندازی این آزمایشگاه نمونه‌های استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی نیز در این مرکز انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: اکنون نمونه‌های آزمایشگاهی استان به سراسر کشور از جمله بندرعباس، بوشهر، تبریز و سایر ارسال می‌شود و به دلیل نبود آزمایشگاه هر پرونده‌ای بیش از ۲ ماه طول می‌کشد.

مدیرکل استاندارد خراسان‌جنوبی ادامه داد: با راه‌اندازی این آزمایشگاه مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های نفتی به ۱۰ روز تا حداکثر ۲ هفته کاهش پیدا خواهد کرد.

وی عنوان کرد: سال گذشته هزار و ۲۰۰ نمونه آزمایشگاهی در استان داشتیم که بیش از دو سوم از کارهای تشریفاتی آن خارج از استان انجام شد و اگر این آزمایشگاه راه‌اندازی شود تا سه هزار و ۶۰۰ تا چهار هزار نمونه را در استان انجام دهیم.

دستورانی ادامه داد: هر نمونه به غیر از هزینه‌های ارسال و سایر ۵۰ میلیون ریال هزینه دارد که با این آزمایشگاه در سال نخست ۲۰۰ میلیارد ریال برای استان سودآوری و درآمد خواهد شد.

۵۰ میلیارد ریال اعتبار به بزرگترین آزمایشگاه نفتی شرق کشور اختصاص یافت

وی با بیان اینکه اکنون هیچ آزمایشگاهی در خصوص فراورده‌های نفتی در استان فعال نیست یادآور شد: سال ۹۷ هفت آزمایشگاه در استان فعال بود که به دلیل برون سپاری تعطیل شدند که یکی فراورده‌های نفتی بود.

مدیرکل استاندارد خراسان‌جنوبی هم گفت: راه‌اندازی مجهزترین و پیشرفته‌ترین آزمایشگاه فراورده‌های نفتی در استان علاوه بر تسهیلگری در زمینه سلامت صادرات نیز بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: سال گذشته ۲۷ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیزات این آزمایشگاه تامین شد و برای تکمیل تجهیزات ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

معاون سازمان ملی استاندارد هم گفت: مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید یک دستگاه پیشرفته از تجهیزات بزرگترین آزمایشگاه شرق کشور در بیرجند تخصیص یافت.

سید محمود هاشمی افزود: با ۵۰ میلیارد ریال دیگر که توسط استانداری خراسان جنوبی تامین می‌شود امیدواریم در دولت سیزدهم یعنی تا دهه اول تیرماه این پروژه به بهره‌برداری برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha