ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری حضوری انجام می‌شود

تهران-ایرنا-سخنگوی شورای نگهبان گفت: ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری حضوری انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، هادی طحان نظیف روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: قانون ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری را به صورت حضوری پیش بینی کرده و در ادوار گذشته هم ثبت‌نام به همین صورت بوده است.

وی افزود: اخیرا در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام را بصوت مجازی داشتیم و علت نیز این بود که قانون انتخابات در این خصوص اصلاح شده بود و پیش‌بینی پیش ثبت‌نام بصورت مجازی انجام شده بود.

وی تاکید کرد: در روزهای اخیر همکاران وزارت کشور در گفت‌وگوهایی که با موضوعات مرتبط با انتخابات داشتیم، پیشنهادی مطرح کردند که در کنار ثبت نامی که بصورت حضوری انجام می‌شود، دریافت مدارک را بصورت الکترونیکی داشته باشیم و ما هم در شورای نگهبان با این پیشنهاد مخالفتی نداشتیم و قرار بود سامانه‌ای هم که در این خصوص معرفی کردند، بررسی کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در جلسات کارشناسی که با آنان داشتیم به ویژه جلسه‌ای که قبل از ظهر امروز برگزار شد، این مباحث مجدد مطرح و جمع‌بندی همکاران وزارت کشور این بود که با توجه به اینکه ثبت نام بصورت حضوری است، دریافت مدارک هم بصورت حضوری باشد و با توجه به زمان کمی هم که تا آغاز ثبت‌نام باقی مانده است، محدودیتی برای داوطلبان ایجاد نکنیم.

وی در مورد صحت انتخابات در حوزه های انتخابیه مجلس بیان کرد: در مراحل قبل اعلام کرده بودم که صحت انتخابات در تمام حوزه‌ها به جز حوزه انتخابیه کرمانشاه به تایید شورای نگهبان رسیده است، از این حوزه انتخابیه گزارشاتی داشتیم که بررسی کردیم، نهایتا بررسی‌های ما به نتیجه رسید و صحت انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه هم به تایید شورای نگهبان رسید.

وی افزود: بخاطر وصول برخی از گزارشات تخلفاتی که هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات داشت، آرای ۵ شعبه اخذ رای ابطال شد که مراتب به اطلاع وزارت کشور خواهد رسید.

وی تاکید کرد: ابطال این ۵ شعبه تغییری در نتیجه آرا ایجاد نخواهد کرد و با تایید این حوزه انتخابیه، صحت انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه تایید می‌شود و فردا تمام منتخبان در مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha