حمایت تمام‌قد شهید آیت‌الله رئیسی از شرکت‌های دانش‌بنیان

تهران- ایرنا- معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی از توجه ویژه شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به زیست‌بوم فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان و رشد فزاینده این شرکت‌ها گفت و بر استمرار حرکت وی در حمایت از توسعه کمی و کیفی این شرکت‌ها تأکید کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، رضا اسدی فرد با اشاره به روحیه رئیس جمهور شهید در اهمیت بخشی به علم، فناوری و باور عمیق وی به جایگاه اثرگذار شرکت‌های دانش‌بنیان در حل مشکلات کشور، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور شهید، همواره پیگیر و حامی شرکت‌های دانش‌بنیان بود و به طور مستمر آخرین وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان را از معاون علمی خود جویا می‌شد.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی ارتباط قوی، مستمر و نظام‌مند صنایع بزرگ با شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز از اولویت‌های مهم می‌دانست و بر تعامل اثرگذار صنایع با شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید داشت.

معاون توسعه شرکت‌های دانش بنیان با اشاره به رونق فروش داخلی و صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم، تصریح کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صادرات دانش‌بنیان‌ها در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، گواه تلاش‌های دولت برای تحقق شعال سال و گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: این شرکت‌ها به مدد اتخاذ رویکرد علمی، فناوری و دانش‌بنیان در دیپلماسی عمومی و تعاملات بین‌المللی رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه خدمتگزار، صادرات بیش از دو میلیارد دلاری را رقم زدند که برگ زرین و افتخار آفرینی در فعالیت دولت سیزدهم و حمایت شخص آیت‌الله رئیسی از این حوزه است.

حمایت تمام‌قد شهید آیت‌الله رئیسی از شرکت‌های دانش‌بنیان

اسدی فرد با بیان این‌ که ارتقای کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان از دغدغه‌های شهید آیت‌الله رئیسی بود، افزود: علاوه بر پیگیری شخصی وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان توسط آیت‌الله رئیسی، کسب اطلاع از آخرین آمارهای این شرکت‌ها، دغدغه‌ها و مشکلاتشان و پیگیری رفع این مشکلات و همچنین بحث ارتقای کمی و کیفی این شرکت‌ها مورد توجه ویژه وی بود و در سومین جلسه شورای‌ «راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان» بر ارتقای کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان توام با توسعه کمی تاکید کرد.

وی با اشاره به تاکید شهید رئیسی بر تجاری‌سازی و صادرات محصولات دانش‌بنیان افزود: رئیس جمهور به ویژه در همان جلسه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان تاکید داشت که همه دستگاه‌های مرتبط از معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی تا وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند علاوه بر کمک به ارتقای قابلیت‌های صادراتی محصولات دانش‌بنیان، تلاش کنند با تکمیل‌تر شدن زنجیره ارزش در تولیدات دانش‌بنیان به افزایش تولید، اشتغال و خلق ثروت برای کشور کمک کنند.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی با تأکید بر ادامه راه و نگاه آیت‌الله رئیسی در حمایت از توسعه این زیست‌بوم گفت: آیت‌الله رئیسی حامی اصلی اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان، همواره همراه و پشتیبان عرصه اقتصاد دانش‌بنیان بود و معاونت علمی هم راستا با منویات مقام معظم رهبری، تأکیدات ویژه رئیس‌جمهور شهید و سیاست‌های حمایتی، مسیر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را با قوت ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران که عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha