توسعه همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه تحقیقات تجهیزات پزشکی

تهران- ایرنا- هیات تجاری از روسیه در بازدید از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و طی مذاکره با محققان این حوزه تمایل خود را جهت اجرایی کردن طرح‌های مشترک با ایران در زمینه تجهیزات پزشکی بیان کردند و توافق‌های اولیه در این زمینه انجام شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، هیاتی از مرکز تجاری مسکو برای اجرای پروژه‌های مشترک در حوزه تجهیزات پزشکی همچنین استقرار شرکت‌های مرتبط در پارک‌های بین‌المللی متناظر ایران و روسیه از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و پارک بین‌المللی علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در ابتدای این دیدار با اشاره به ارتباط مناسب ایران و روسیه بیان کرد: با ایجاد و راه‌اندازی پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تبادل و تعامل فناوری با تمام کشورهای دنیا به خصوص همسایگان ایران از جمله روسیه فراهم و تاکنون ارتباطات ثمربخشی در زمینه‌های علمی و فناوری ایجاد شده است.

حسن زمانیان با اشاره به تاسیس پژوهشکده شیمی دارویی از توانمندی‌ها و برنامه‌های آتی سازمان در راستای تولید تجهیزات پزشکی و داروهای کمیاب و نایاب همچنین تجاری سازی محصولات تولیدی خبر داد.

هیات تجاری روسیه در این جلسه‌ هدف از سفر به ایران و بازدید از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران را تعامل در زمینه تجاری‌سازی فناوری محصولات دانش بنیان در زمینه تجهیزات پزشکی بیان کرد.

در ادامه این هیات که به نمایندگی از مرکز تجاری مسکو در سازمان حضور یافته بود، از پروژه‌های کلان در حوزه تجهیزات پزشکی به خصوص پروژه‌های تولید دستگاه دیالیز، آزمایشگاه قابل حمل و تولید تجهیزات آنژیوگرافی در پژوهشکده برق و الکترونیک بازدید کردند و با توانمندی‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران آشنا شدند، همچنین طی مذاکره با محققان این حوزه تمایل خود را جهت اجرایی کردن این پروژه‌ها در روسیه ابراز کردند و مذاکرات اولیه در این مورد صورت گرفت.

این هیات به همراه رئیس پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران از چهار شرکت مرتبط با تجهیزات پزشکی که محصولات صادراتی به سایر کشورها دارند، بازدید و طرفین توافق کردند شرایط لازم برای استقرار شرکت‌های مرتبط از هر دو طرف را در پارک‌های متناظر فراهم کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha