وزیر ورزش: انتخابات ۶ فدراسیون باقی مانده به زودی برگزار می‌شود

تهران-ایرنا-وزیر ورزش بیان کرد: زمانی که ما روی کار آمدیم ۱۸ فدراسیون ورزشی با سرپرست اداره می‌شد، که تا به امروز ۱۲ فدراسیون انتخابات برگزار شده است و برای ۶ فدراسیون باقی مانده نیز حتما ظرف ۲ ماه آینده انتخابات برگزار خواهد شد. این اتفاقی است که در هیچ دولت دیگری رخ نداده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «کیومرث هاشمی» وزیر ورزش و جوانان امروز یکشنبه -۶ خرداد ۱۴۰۲- در جریان چهارمین برنامه پاسخگویی برخط وزارتخانه متبوعش در کوچه خدمت نهاد ریاست جمهوری حاضر شد و پاسخگوی طرح، نظرات، ایده‌ها، شکایت‌ها و درخواست‌های مردم در حوزه مأموریتی خود شد.

تعیین تکلیف ریاست ۱۲ فدراسیون در دوران جدید وزارت ورزش

هاشمی در پاسخ به دغدغه شهروندی در حوزه ماموریتی فدراسیون شطرنج، تصریح کرد: همانگونه که مستحضر هستید ریاست و اعضای هیات رئیسه فدراسیون‌ها توسط مجامع تعیین می‌شود زمانی که ما روی کار آمدیم ۱۸ فدراسیون ورزشی با سرپرست اداره می‌شد، که تا به امروز ۱۲ فدراسیون انتخابات برگزار شده است و برای ۶ فدراسیون باقی مانده نیز حتما ظرف ۲ ماه آینده انتخابات برگزار خواهد شد. این اتفاقی است که در هیچ دولت دیگری اتفاق نیافتاده است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: یکی از رشته‌هایی که دغدغه به ثبات رسیدن آنرا داریم، شطرنج است و اعلام کردیم که هر کس سرپرست فدراسیون می‌شود معنایش آن است که به صورت موقت انجام وظیفه می‌کند لذا در بحث حضور در انتخابات نمی‌تواند نقشی داشته باشد.

وی ضمن تقدیر از خانم شادی پریدر که علی رغم اینکه چهار یا پنج نفر از پنج تا ۶ استاد بزرگان خانم شطرنج کشورمان از خارج شده‌اند ایشان ماندند و به خدمت در این عرصه ادامه دادند، افزود: اما قرار نیست ایشان به عنوان کاندیدا در میان نفرات حضور داشته باشند و ایشان نیز ثبت‌نام نکردند.

هاشمی تاکید کرد: تاریخ دقیق انتخابات مشخص است و امیدواریم که همه در هم‌افزایی و همکاری کمک کنند که در ۴۵ روز پیش رو مسائل و مشکلات شطرنج به نحوی که به صلاح این رشته است، حل شود.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری بیان کرد: در بخش فساد تنها وزارتخانه‌ای هستیم که سامانه‌ای ایجاد کرده‌ایم و در بخش مالی به شخصه بنده موارد را پیگیری می‌کنم و در بخش غیرمالی سایر همکاران در وزارت ورزش پاسخگو خواهند بود.

هاشمی در خصوص ایجاد صندوق رفاهی نیز، اعلام کرد: ایجاد صندوق رفاهی تابع شرایط قانونی است که به تصویب هیات دولت رسیده تا قهرمانان و ورزشکاران بتوانند از تسهیلات استفاده کنند.

نوجوانان به شورای عالی جوانان می‌پیوندند

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به شهروندی که یکی از مشکلات شورای عالی جوانان و جوانان را عدم حضور نوجوانان در این شورا دانست گفت: یکی از دغدغه‌های رئیس جمهور دغدغه جوانان بود و لذا حتما حضور نوجوانان در شورای عالی جوانان پیگیری و انشالله بعد از تصویب در شورای عالی مربوطه اجرایی خواهد شد.

طرح آمایش سرزمینی از بی‌عدالتی در ورزش جلوگیری می‌کند

هاشمی در پاسخ به دومین سوال مطرح شده مبنی بر اینکه هیات تیروکمان استان گلستان از دوران کرونا تا کنون فاقد رئیس است و با سرپرست اداره می‌شود و این سرپرست در استان زندگی نمی‌کند و در خصوص تجهیزات و زمین نیز با مشکلات بسیاری روبرو هستیم، اظهار کرد: در این خصوص دستور بررسی می‌دهم و به معاون قهرمانی اعلام می‌کنم که ظرف دو ماه با هماهنگی رییس فدراسیون شرایط برگزاری انتخابات را فراهم کنند و حداقل امکانات برای این رشته ورزشی در استان فراهم شود تا ورزشکاران بتوانند به شکلی مطلوب، فعالیت کنند.

وی در پاسخ به تماس دیگری مبنی بر کمبود فضاهای ورزشی در شهر جدید مهرگان با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، اظهار کرد: یکی از یادگاری‌های رئیس جمهور شهید طرح آمایش سرزمینی است و طبق قانون همانگونه که وعده دادیم چهار ماهه به سرانجام می‌رسد و هر منطقه بر اساس استعداد ورزشی فعالیت می‌کند. بیش از ۱۰۰ هزار مکان ورزشی در کشور نقطه زنی شده است و فعالیت‌های ورزشی متوازن و عادلانه خواهد شد تا مناطق محروم بتوانند از امکانات ورزشی بهره‌مند شوند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در بعد ساختار، نیروی انسانی و تجهیزات ورزشی گام برخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: طرح آمایش سرزمینی از ناعدالتی در ورزش جلوگیری می‌کند.

کیومرث هاشمی در پاسخ به دغدغه یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران که آماری از ایست بالای قلبی ورزشکاران حرفه‌ای ارایه و پیشنهاد ویزیت ویژه قلب برای دریافت بیمه ورزشی داشت، گفت: غربالگری پیش از ورود به مدرسه داریم و می‌توان با هماهنگی معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش چنان که بینایی دانش‌آموزان از ابتدا بررسی می‌شود، دانش‌آموزان از نظر تست‌های ورزشی نیز به صورت کامل بررسی شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از غربالگری‌هایی که انجام می‌شود برای نخبگان ورزشی است که اینها شناسنامه ورزشی دارند اما متاسفانه گپی بین تست ورزش نخبگان و ورزشکاران غیرحرفه‌ای وجود دارد که باید به این مساله توجه داشت. وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد که انشالله دغدغه‌ها نسبت به سلامت ورزشکاران غیرحرفه‌ای نیز رفع شود.

در ادامه شهروندی در تماس خود اعلام کرد که باشگاه نساجی مازندران با ۶۵ سال قدمت هنوز ورزشگاهی در شان مردم این شهر را ندارد و ورزشگاه موجود نیز ۹۰ سال قبل توسط روس‌ها ساخته شده است.

کیومرث هاشمی نیز تصریح کرد: همواره مثال زدهام که عدالت ورزشی در قالب طرح آمایش سرزمینی باید رعایت شود و این را مثال زده‌ام که در قائمشهر و انزلی دو شهر فوتبال خیز ورزشگاه نداشه باشیم و در شهری مثل کاشان ورزشگاه ۲۵ هزار نفری داشته باشیم. از نظر ما قائمشهر حق داشتن یک ورزشگاه به غیر از ورزشگاه وطنی را دارد و به مدیرکل امور عمرانی وزارت ورزش دستور دادم که ساخت یک ورزشگاه ملی در این شهر را در دستور کار خود قرار دهند.

هاشمی در مورد یک فقره اعزام که ۸ سال قبل انجام شده و پاداش قهرمانان در المپیک ویژه پرداخت نشده است، بیان کرد: این موضوع مربوط به ۸ سال قبل است و در ۳۰ ماه گذشته که دولت روی کار آمده هیچ بدهی به ورزشکاران مدال آور باقی نمانده و آخرین طلب قهرمانان را بابت پاداش‌ها پرداخت کردیم و اگر این اعزام نیز که مربوط به ۸ سال قبل است و مجوز شورای برون‌مرزی داشته باشد، دستور خواهیم داد تا پاداشی در نظر گرفته و پرداخت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha