۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85488259
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمات ماندگار شهید جمهور برای مددجویان البرز

۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۶
کد خبر: 85488259
خدمات ماندگار شهید جمهور برای مددجویان  البرز

کرج - ایرنا - رییس جمهور شهید حضرت آیت الله رئیسی در طول ۲ سال و ۹ ماه و ۱۶ روز خدمت مخلصانه و صادقانه با تمام توان برای حل مشکلات مردم میدان داری کرد و هیچ قشر اجتماعی از جمله جمعیت معلولان و نیازمندان البرز را از حمایت های دولت بی نصیب نگذاشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در بازدیدها و سفرهای استانی، رییس جمهور تنها به افتتاحیه ها و رصد مشکلات حوزه های اقتصادی و فرهنگی اکتفا نکرد بلکه حوزه های اجتماعی به ویژه سازمان بهزیستی که جمعیت قابل توجهی را زیر چتر حمایتی خود دارد را نیز مورد توجه قرار داد؛ در این میان ۴۶ هزار و ۵۰۰ خانوار مددجوی بهزیستی البرز با جمعیتی حدود ۱۶۶ هزار و ۳۸۵ نفر از خدمات ماندگار دولت سیزدهم بهره مند شدند.

افزایش ۴۰ درصدی پرداخت مستمری به مددجویان تحت پوشش، افزایش هشت برابری حق پرستاری، حذف نوبت خدمات دهی برای معلولان ضایعه نخاعی، حذف نوبت برای پرداخت مستمری، افزایش سرانه پرداختی مستمری ، افزایش ۵۰۰ درصدی خرید تجهیزات توانبخشی، تهیه آخرین دستاوردهای شرکت های دانش بنیان برای مددجویان، تقویت بخش خصوصی با افزایش یارانه مستقیم و قرار گرفتن تمام زنان سرپرست خانوار زیر چتر حمایتی بهزیستی از جمله خدمات دولت سیزدهم در البرز و سایر مناطق کشور به شمار می رود.

تکریم جامعه معلولان

نگاه دولت سیزدهم به جامعه معلولان احترام‌آمیز و فاقد هرگونه ترحم همراه با ایجاد روحیه امیدآفرینی بوده و به واسطه میدانی بودن رییس جمهور شهید هیچ مشکلی از چشم دولتمردان پنهان نماند بطوریکه برای جامعه هدف بهزیستی استان البرز سنگ تمام گذاشته شد .

افزایش هشت برابری حق پرستاری معلولان

مدیرکل بهزیستی البرز به خدمات گسترده دولت سیزدهم در بخش مددجویی اشاره ه کرد و گفت: بررسی آمار و اطلاعات نشان می دهد که خدمات این دولت با سایر ادوار قابل مقایسه نیست؛ تا قبل از این دولت شمار معلولان تحت پوشش بهزیستی البرز ۱۶ هزارنفر بود که اکنون این تعداد به حدود ۲۶ هزار نفر افزایش یافته است؛ بنابراین رشد بیش از ۴۰ درصدی را نسبت به دولت‌ قبل داشته‌ایم.

"وجیهه محمدی فلاح" افزود: برخی از افراد دارای معلولیت علاوه بر مستمری، از حق پرستاری خانواده‌ محور برخوردار هستند که در ابتدای دولت سیزدهم این مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بود اما اکنون با افزایش هشت برابری به ۲۱میلیون ریال رسیده است ؛ همچنین تعداد افرادی که از حق پرستاری ضایعه نخاعی برخوردار می‌شدند در ابتدای دولت سیزدهم ۸۷۵ نفر بودند که در زمان حاضر یک هزار و ۵۹ نفر هستند.

وی اضافه کرد: برای اولین بار در دولت سیزدهم معلولان ضایعه نخاعی افزون برحق پرستاری توانستند از کمک هزینه لوازم بهداشتی به مبلغ ۶ میلیون ریال استفاده کنند.

محمدی فلاح با اشاره به اینکه مستمری معلولان براساس جمعیت خانوار آنان پرداخت می شود، افزود: در دولت آیت الله رئیسی برای اولین بار تعداد افراد دارای معلولیت پشت نوبت بهزیستی البرز به صفر رسید و مبالغ مستمری درطول فعالیت دولت سیزدهم بین سه تا چهار برابر افزایش داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان کرد: سرانه پرداختی برای خانواده‌های یک نفره درماه ۱۰میلیون ریال ، ۲ نفره ۱۴میلیون و ۲۰۰ هزارریال، سه نفره ۲۰میلیون ریال ، چهار نفره ۲۹میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و پنج نفره ۳۱میلیون و ۵۰۰ هرار ریال در نظر گرفته شده است.

افزایش مستمری مددجویان تا اجرای ۱۰۰درصدی طرح های پیشگیری از معلولیت ها

افزایش ۵۰۰ درصدی خرید تجهیزات توانبخشی
مدیرکل بهزیستی استان البرز یادآورشد: اعتبارات خرید تجهیزات توانبخشی شامل انواع ویلچر، سمعک،واکر، توالت فرنگی، عصا و ساعت نابینایان در ابتدی دولت سیزدهم ۲۰میلیارد ریال بود که در زمان حاضر با رشد ۵۰۰ درصدی به مبلغ ۱۵۰میلیارد ریال رسیده است.
محمدی فلاح اظهار کرد: برای اولین بار در کشور ۲۰ ویلچرکربنی فوق سبک با صرف ۱۱میلیارد ریال برای افراد با معلولیت جسمی، حرکتی و ضایعه نخاعی تولید شرکت های دانش بنیان در استان البرز تامین شده است.

وی با اشاره به افزایش یارانه مرتبط با مراکز شبانه‌روزی از ابتدای دولت سیزدهم بیان کرد: به ازای هر توانخواه نیازمند مقیم در مراکزشبانه روزی توانبخشی براساس درجه ارزشیابی مرکز، ماهانه ۳۷میلیون و ۸۰۰ هزار ریال تا ۴۰میلیون ریال برای گروه هدف دارای خانواده پرداخت می شود ؛ این مبلغ برای افراد مجهول الهویه و فاقد سرپرست از ۴۶میلیون و ۲۰۰ هزار ریال تا ۵۴ میلیون ریال است که از سوی سازمان بهزیستی به عنوان کمک هزینه پرداخت می شود.

افزایش مستمری مددجویان تا اجرای ۱۰۰درصدی طرح های پیشگیری از معلولیت ها

تمام زنان سرپرست خانوار زیر چتر حمایتی بهزیستی
مدیرکل بهزیستی البرز در خصوص وضعیت حمایت و پرداخت مستمری به زنان سرپرست خانوار گفت: شمار بانوان سرپرست خانوار البرز در زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم۲هزارو ۲۰۰ نفر بود که اکنون به سه هزار و ۷۶ نفر رسیده است.

وی یادآورشد: همچنین در زمینه حمایت و پرداخت مستمری به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو نیز در ابتدای دولت سیزدهم ۲۰۰ خانوار مستمری بگیر داشتیم که اکنون به ۶۰۰ خانوار رسیده است.

محمدی فلاح اضافه کرد: امسال کمک‌هزینه ترخیص فرزندان بی‌سرپرست در مراکز بهزیستی نسبت به سه سال گذشته حدود هفت برابر شده است. هزینه ترخیص هر فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرست که امسال از مراکز بهزیستی ترخیص شد حدود ۲ میلیارد ریال بوده که در شروع کار دولت سیزدهم این هزینه حدود ۳۰۰ میلیون ریال بود.

اشتغالزایی برای مددجویان

مدیرکل بهزیستی استان البرز با تاکید بر نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه تسهیل‌گری اشتغال مددجویان تحت پوشش بیان کرد: طی نزدیک به سه سال فعالیت دولت آیت الله رئیسی در استان البرز برای هشت هزار و ۸۰۳ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی اشتغال ایجاد شد و در مجموع پنج هزار و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی کم بهره با نرخ سود چهار درصد به آنها پرداخت شد.

غربالگری کودکان
محمدی فلاح گفت: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم پوشش آمبلیوپی و غربالگری نابینایی کودکان سه تا ۶ سال حدود ۵۰ درصد بود اما در دولت سیزدهم با تقویت تجهیزات و تیم‌های غربالگری و افزایش اعتبار یارانه تخصیص یافته به استان به ۱۰۰ درصد رسیدیم و تعداد ۲۸۸ هزار کودک مورد غربال قرار گرفتند. همچنین غربالگری شنوایی نوزادان با پوشش ۱۰۰ درصدی برای تعداد ۸۵ هزار نوزاد انجام شده است.

محمدی فلاح تاکید کرد: دستاوردهای حداکثری دولت سیزدهم در حوزه بهزیستی نشان می دهد که افراد محروم و نیازمند به صورت جدی رصد می شد و در اولویت کارهای دولت شهید آیت الله رئیسی بوده است و به همین دلیل می شودگفت خدمات این شهیدخدمت تا ابد در بهزیستی ماندگار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهور ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از آیین افتتاح سد قیز قلعه‌سی، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمامی همراهان، در شب ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت رسید، اما اقدامات موثر ایشان به عنوان یادگارهایی ماندگار برای ملت ایران برجا مانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha