۴ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85486813
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

مهلت بیمه‌ محصولات چای و برنج در گیلان تمدید شد

رشت - ایرنا - معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان گفت: مهلت بیمه‌گذاری چای و برنج در استان تمدید شد و کشاورزان از این فرصت برای بیمه محصولات خود استفاده کنند.

پیمان عبداللهی‌فر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیمه زراعت برنج تا پایان خرداد و چای نیز تا پانزدهم همین ماه تمدید شده‌است؛ مهلت بیمه‌ این محصولات پیش از این تا پایان اردیبهشت تعیین شده بود.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۱ هزار برنجکار در گیلان ۱۷ هزار هکتار اراضی شالیزاری و پنج هزار و ۵۰۰ چایکار سه هزار و ۶۰۰ هکتار از باغات خود را بیمه کردند.

وی با بیان اینکه امکان پرداخت قسطی هزینه بیمه‌ محصولات کشاورزی بدون دریافت چک و سفته فراهم است، افزود: کشاورزان برای خرید بیمه‌نامه می‌توانند به شعب بانک کشاورزی، نمایندگی‌های بیمه کشاورزی و مراکز منتخب جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان اضافه کرد: بیمه‌گذاری سایر محصولات کشاورزی دامی و شیلاتی همچنان ادامه دارد و تاکنون ۳۷ هزار کشاورز استان برای بیمه محصولات خود اقدام کرده‌اند.

برای بیمه‌گذاری محصولات کشاورزی در هر یک از بخش ها اعم از اجرای طرح تجهیز و یکپارچه‌سازی اراضی زراعی، کشت ارقام معرفی شده از سوی موسسه تحقیقات برنج، تولید محصول برنج سالم با روش مدیریت تلفیقی ICM، پرداخت کنندگان زکات، بسیجیان فعال، ایثارگران، کشاورزان نمونه و آزمون خاک تخفیف در نظر گرفته شده‌است.

در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز برای خرید بیمه نامه کشاورزان دارای ۳ فرزند و بالاتر (فرزند سوم متولد ۱۴۰۰ و به بعد) تخفیف تعیین شده‌ و برای بیمه گروهی با حداقل ۳۰۰ کشاورز نیز تخفیف تعلق می‌گیرد.

بر اساس آخرین آمارها، گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیتند، برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی استان به شمار می‌رود.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده‌است، شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

سال گذشته؛ ۵۴ هزار نفر محصولات خود را بیمه کرده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha