گلریز: هنرمندان یک یاور عزیز را در دولت از دست دادند
دیدار اهالی فرهنگ و هنر با رئیس جمهور ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲

تهران- ایرنا- خواننده قطعه «سلام بر بصیرت» با اشاره به اینکه با شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی یک اسوه خدمتگزار و یاور عزیز را در عرصه دولت از دست دادیم، گفت: طیف‌های مختلف سیاسی با پیام‌های تسلیت ابراز همدردی کردند که نشان دهنده انسجام در جامعه است.

محمد گلریز در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی ایرنا، با ابراز تاسف و تاثر به مناسبت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان اظهارداشت: عمیقا از شهادت آیت الله رئیسی و همراهان وی، خیلی ناراحت هستم و فکر می‌کنم که همه جامعه هنری نیز از این بابت به شدت متاثر شدند، یک حادثه‌ای پیش آمده که غیرمنتظره بود و همه شوکه شدند اما چاره‌ای نیست، تقدیر به این گونه بوده است و باید صبر و تحمل کرد.

خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی و سرودهای انقلابی گفت: از سال‌های گذشته با آیت الله رئیسی که دادستان کرج و قاضی بود، آشنایی داشتم، در رابطه با برنامه‌هایی که به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌کردیم، برخورد بسیار مناسبی از او دیدم، آیت الله رئیسی مدیر بسیار روشنفکری بود.

گلریز افزود: همچنین طی سال‌هایی که آیت الله رئیسی در سمت‌های مختلف حضور داشت، از محبت وی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری و اقداماتی که در این حوزه‌ها انجام داده است، بهره‌مند شدیم.

این خواننده پیشکسوت خاطرنشان کرد: شهید رئیسی ارتباط خوبی با هنرمندان داشت، زمانی که وی مسئولیت، تولیت آستان قدس رضوی را برعهده داشت، برای اجرای برنامه‌ای به صورت گروهی خدمت ایشان رسیدیم، برخورد خیلی خوبی داشت و ما را بسیار مورد مهربانی و محبت قرار داد که اصلا فراموش نمی‌کنم، بعد از آن هم که در سمت ریاست جمهوری حضور داشت این ارتباط ادامه یافت، هر چند که برخوردهای ما کوتاه بود، اما توفیق داشتم که در خدمتش باشم و برایم بسیار مغتنم بود.

تلاش برای حل مشکلات اهالی فرهنگ و هنر

گلریز با اشاره به آخرین دیدار آیت‌الله رئیسی با اهالی فرهنگ و هنر که ماه رمضان سال گذشته (۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲) در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهارداشت: در این نشست هنرمندانی از طیف‌های مختلف حضور داشتند و جالب این بود که آیت‌الله رئیسی با اکثر هنرمندان با محبت، روی گشاده و سعه صدر سخن می‌گفت و برایش مهم نبود که این هنرمند در چه جایگاهی قرار دارد، هنرمندان در این نشست مسائل و مشکلاتشان را بیان کردند و آیت الله رئیسی دستورهای لازم را برای حل مشکلات آنان صادر کرد.

وی گفت: آیت‌الله رئیسی در این نشست، یکی دو ساعت قبل و حتی بعد از افطار با هنرمندان صحبت کرد و این نشان دهنده این بود که وی به معنای واقعی خیلی اصرار داشت که همه مسائل را حل کند، یکی از ویژگی‌های شخصیتی شهید رئیسی، مردمداری بود، همواره دغدغه مردم داشت و سعی می‌کرد مشکلات مردم را تا جایی که در حیطه قدرت خودش بود در هر جای ایران حل کند و واقعا به صورت شبانه‌روزی و جهادی کار می‌کرد.

گلریز: هنرمندان یک یاور عزیز را در دولت از دست دادند

یاور خوب را در عرصه دولت از دست دادیم

خواننده قطعه «نیایش» خاطرنشان کرد: شهید رئیسی واقعا از دل و جان برای مردم کار می‌کرد، قلبش برای مردم می‌تپید و شاهد بودیم بسیاری از پروژه‌های اقتصادی، فرهنگی و هنری که سال‌ها مسکوت مانده بود با اقدامات و سیاست‌های آیت‌الله رئیسی به اتمام رسید و کارخانه‌هایی که تعطیل شده بودند، فعالیت خود را آغاز کردند.

ما یک عزیز زحمت‌کش، اسوه خدمتگزار، جهادی و یاور خوب را که در عرصه دولت بود از دست دادیم، به عنوان عضو کوچکی از جامعه هنری، از این بابت ناراحت هستمگلریز گفت: ما یک عزیز زحمت‌کش، اسوه خدمتگزار، جهادی و یاور خوب را که در عرصه دولت بود از دست دادیم، به عنوان عضو کوچکی از جامعه هنری، از این بابت ناراحت هستم اما یک نکته بسیار مهم مطرح شده است؛ خیلی از مسئولان و افرادی که از طیف‌های مختلف هستند و سلایق متفاوت سیاسی دارند، همه آنها شهادت آیت الله رئیسی را تسلیت گفتند و ابراز همدردی و همراهی کردند، این خیلی مهم بود، ما شاهد انسجام و همبستگی خیلی خوبی در جامعه هستیم.

وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد که وقتی یک مساله سخت در کشور پیش می‌آید واقعا همه طیف‌ها که مسائل، مشکلات، سلیقه و اظهارنظری دارند، کنار می‌گذارند و در میدان حضور پیدا می‌کنند و اظهار همبستگی می‌کنند، این موضوع انعکاس بسیار زیادی در دنیا داشته است.

خواننده قطعه «غم فراق» بیان کرد: اکثر رئیسان جمهور و مسئولان کشورهای دیگر نیز برای شهادت آیت الله رئیسی ابراز همدردی کردند و با صدور پیام‌هایی تسلیت گفتند؛ وی نه تنها در ایران بلکه در جهان، محبوبیت خاصی در ملت های دوست و همسایه داشت که نشان می‌دهد که ما یک اسوه بزرگواری را از دست دادیم، ان‌شاءالله روح آیت الله رئیسی با مولای متقیان حضرت علی(ع) محشور شود و امیدوایم بتوانیم با همراهی کسی که می‌تواند جایگزین خوبی برای آیت الله رئیسی باشد، راهش را ادامه دهیم.

گلریز: هنرمندان یک یاور عزیز را در دولت از دست دادند

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه -۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳- در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی و همراهان شهیدشان روز سه شنبه -اول خرداد- در تبریز و قم و روز چهارشنبه -دوم خرداد- در تهران برگزار شد و آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب بر پیکر این شهیدان خدمت نماز خواندند؛ تشییع پیکر این شهدای والامقام در ادامه روز پنجشنبه -سوم خرداد- در بیرجند و مشهد برگزار خواهد شد؛ قرار است پیکر شهید رئیسی در حرم مقدس امام هشتم (ع) به خاک سپرده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha